Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: W 2018 roku więcej biletów sprzedaliśmy przez internet niż w kasach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: W 2018 roku więcej biletów sprzedaliśmy przez internet niż w kasach
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Pasażerowie polubili kupowanie biletów w internecie. W 2018 roku po raz pierwszy sprzedano ich więcej drogą elektroniczną niż w kasach. Przynajmniej jeśli chodzi o pociągi spółki PKP Intercity.

Raport na temat znikających kas biletowych przedstawiliśmy w zeszłym tygodniu. Po jego publikacji PKP Intercity zdecydowało się na prezentację statystyk sprzedaży biletów. Wynika z niego, że mniejszej popularności kas nie ma się co dziwić, bowiem pasażerowie coraz chętniej decydują się na zakup biletów przez internet.

– Decyzje dotyczące planów rozwojowych poszczególnych kanałów sprzedaży podejmowane są na podstawie analizy preferencji klientów. Natomiast obserwujemy rosnące wykorzystanie kanałów zdalnych przy zakupie biletów – napisała Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

Przedstawicielka spółki informuje, że w 2018 roku, po raz pierwszy bilety w kasach kupiła mniej niż połowa klientów PKP Intercity. Ten kanał sprzedaży wybrało 46% pasażerów, podczas gdy w 2017 roku co drugi podróżny, a w 2016 roku bilety w kasach zakupiło 54% klientów.

– Obserwujemy coraz większe zainteresowanie zakupem biletów za pośrednictwem strony intercity.pl oraz za pomocą aplikacji mobilnej. W 2018 roku udział sprzedaży biletów zakupionych zdalnie wyniósł 43%, w porównaniu z 41% w 2017 r. i 37% w 2016 r. – powiedziała Agnieszka Serbeńska. Przypomniała, że przewoźnik umożliwia podróżnym kupienie biletów za pośrednictwem wielu różnych kanałów: przez stronę internetową, aplikacje (IC Mobile Navigator, BILKOM, SkyCash), biletomaty, u konduktora (poza pociągami kategorii Express InterCity Premium) oraz w kasach biletowych, zarówno własnych, jak i innych przewoźników oraz agencyjnych.

W ciągu ostatnich dwóch lat PKP Intercity umożliwiło poprzez internet sprzedaż biletów na pociągi z jedną przesiadką, co sprawiło, że system stał się popularniejszy. Wprowadzono też do sprzedaży drogą elektroniczną niektóre oferty, takie jak bilet weekendowy, dotąd dostępne tylko w kasie. To przyczyniło się wzrostu popularności tego kanału sprzedaży. Jednak przez internet wciąż nie kupimy np. biletu na większość relacji międzynarodowych.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5