Pasażerowie polubili kupowanie biletów w internecie. W 2018 roku po raz pierwszy sprzedano ich więcej drogą elektroniczną niż w kasach. Przynajmniej jeśli chodzi o pociągi spółki PKP Intercity.
Raport na temat znikających kas biletowych przedstawiliśmy w zeszłym tygodniu. Po jego publikacji PKP Intercity zdecydowało się na prezentację statystyk sprzedaży biletów. Wynika z niego, że mniejszej popularności kas nie ma się co dziwić, bowiem pasażerowie coraz chętniej decydują się na zakup biletów przez internet.
– Decyzje dotyczące planów rozwojowych poszczególnych kanałów sprzedaży podejmowane są na podstawie analizy preferencji klientów. Natomiast obserwujemy rosnące wykorzystanie kanałów zdalnych przy zakupie biletów – napisała Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Przedstawicielka spółki informuje, że w 2018 roku, po raz pierwszy bilety w kasach kupiła mniej niż połowa klientów PKP Intercity. Ten kanał sprzedaży wybrało 46% pasażerów, podczas gdy w 2017 roku co drugi podróżny, a w 2016 roku bilety w kasach zakupiło 54% klientów.
– Obserwujemy coraz większe zainteresowanie zakupem biletów za pośrednictwem strony intercity.pl oraz za pomocą aplikacji mobilnej. W 2018 roku udział sprzedaży biletów zakupionych zdalnie wyniósł 43%, w porównaniu z 41% w 2017 r. i 37% w 2016 r. – powiedziała Agnieszka Serbeńska. Przypomniała, że przewoźnik umożliwia podróżnym kupienie biletów za pośrednictwem wielu różnych kanałów: przez stronę internetową, aplikacje (IC Mobile Navigator, BILKOM, SkyCash), biletomaty, u konduktora (poza pociągami kategorii Express InterCity Premium) oraz w kasach biletowych, zarówno własnych, jak i innych przewoźników oraz agencyjnych.
W ciągu ostatnich dwóch lat PKP Intercity umożliwiło poprzez internet sprzedaż biletów na pociągi z jedną przesiadką, co sprawiło, że system stał się popularniejszy. Wprowadzono też do sprzedaży drogą elektroniczną niektóre oferty, takie jak bilet weekendowy, dotąd dostępne tylko w kasie. To przyczyniło się wzrostu popularności tego kanału sprzedaży. Jednak przez internet wciąż nie kupimy np. biletu na większość relacji międzynarodowych.