Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

PKP Intercity utrudniło dostęp do Infopasażera. Pasażerowie protestują

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-10-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
PKP Intercity utrudniło dostęp do Infopasażera. Pasażerowie protestują
W miniony weekend otrzymaliśmy od naszych Czytelników wiele skarg na internetową stronę Infopasażer, przedstawiającą rozkłady jazdy z uwzględnieniem opóźnień. Po wprowadzeniu zabezpieczeń typu „captcha”, strona przestała być szybka i prosta w obsłudze – co miało być jej najważniejszą zaletą.

- Kategorycznie protestuję przeciwko wprowadzeniu w usłudze Infopasażer kodów "captcha" (t.j. słabo czytelnych obrazków z napisami, które trzeba ręcznie przepisać, aby skorzystać z usługi) – pisze jeden z naszych Czytelników, Paweł Duńczewski.

- Zwykle, captcha stosuje się na stronach www w celu zabezpieczenia przed automatycznym rozsyłaniem SPAMu przez tzw. crawlery, czyli programy przeszukujące Internet w poszukiwaniu adresów e-mail, automatycznego wypełniania komentarzy, względem zakładania fikcyjnych kont. Użycie mechanizmu captcha w przypadku usługi Infopasażer wydaje się głęboko nieuzasadnione. Przede wszystkim, niepotrzebnie utrudnia ono korzystanie z systemu, zwłaszcza osobom które mogą mieć problemy z odczytaniem kodu, w tym również słabo widzącym i niewidzącym – zaznacza Paweł Duńczewski.

- Korzystam z chyba pięcioletniej Nokii, a nie np. Iphone'a i kod musiałam zapamiętać, żeby następnie móc go na kolejnym ekranie wpisać... IC gratuluję pomysłowości... - komentuje natomiast Joanna Chodorowska na naszym Facebooku.

PKP Intercity i Łowca Androidów

Co gorsza, zastosowanie kodu uniemożliwiło korzystanie z bezpośredniego linka dla określonej stacji – co było bardzo popularne wśród użytkowników. Mało tego, jak skarży się kolejny Czytelnik, Radosław Mucha, aplikacja InfoPasażer z powodu wprowadzenia kodu przestała działać. Infopasażera na telefony z Androidem opracował nasz Czytelnik Adrian Łubik. Jest ona bardzo wysoko oceniana przez użytkowników, bo dzięki niej dostęp do rozkładu jest jeszcze szybszy.

Adrian Łubik uważa, że captcha została wprowadzona właśnie po to, by zablokować dostęp do danych jego aplikacji – od początku jej tworzenia PKP Intercity bardzo negatywnie reagowało na jego starania. – „Obejście” problemu nie było dla mnie trudne i aktualizacja, którą dzisiaj opublikowałem, powinna być widoczna w sklepie Google Play najpóźniej od jutra – zapowiada.

Po co to wszystko?

Również Adrian Łubik zauważa, że wprowadzenie kodu captcha nie tylko utrudnia dostęp zwykłemu użytkownikowi, ale wręcz uniemożliwia go np. osobom niepełnosprawnym lub słabowidzącym.

- Nie wiem, czy jest jakikolwiek sens dalszego rozwijania aplikacji i wprowadzania nowych funkcji. Zupełnie nie rozumiem podejścia PKP Intercity tym bardziej, że aplikacja jest darmowa i nie zarabiam na niej żadnych pieniędzy. Nie skarżę się na to, że PKP IC „zabrało” mi dostęp do InfoPasażera, a tylko komentuję zaistniałą sytuację, wszakże to nie ja ucierpię tylko ich klienci – kończy Adrian Łubik.

PKP Intercity nie przesłało jeszcze odpowiedzi na nasze pytania dotyczące wprowadzenia kodu captcha.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Infopasażer zamknięty. Będziemy tęsknić

Innowacje

Infopasażer zamknięty. Będziemy tęsknić

Jakub Madrjas 09 maja 2023

Infopasażer wprowadza w błąd. Dlaczego?

Pasażer

Infopasażer wprowadza w błąd. Dlaczego?

Jakub Madrjas 20 lipca 2018

Jest następca komórkowego Infopasażera

Innowacje

Jest następca komórkowego Infopasażera

Jakub Madrjas 06 stycznia 2017

Jest ostateczna wersja Infopasażera na telefony z Androidem

Warte uwagi

Obrazki z letnich podróży cz. 1

Pasażer

Obrazki z letnich podróży cz. 1

jar, Rynek Kolejowy 21 września 2013

Zobacz również:

Infopasażer zamknięty. Będziemy tęsknić

Innowacje

Infopasażer zamknięty. Będziemy tęsknić

Jakub Madrjas 09 maja 2023

Infopasażer wprowadza w błąd. Dlaczego?

Pasażer

Infopasażer wprowadza w błąd. Dlaczego?

Jakub Madrjas 20 lipca 2018

Jest następca komórkowego Infopasażera

Innowacje

Jest następca komórkowego Infopasażera

Jakub Madrjas 06 stycznia 2017

Jest ostateczna wersja Infopasażera na telefony z Androidem

Warte uwagi

Obrazki z letnich podróży cz. 1

Pasażer

Obrazki z letnich podróży cz. 1

jar, Rynek Kolejowy 21 września 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5