PKP Intercity odrzuciło ofertę Newagu na naprawy dziewięciu lokomotyw manewrowych SM42. Była to jedyna propozycja, która padła w postępowaniu.
W sierpniu PKP Intercity
rozpisało przetarg na naprawy główne poziomu P5 wraz z modernizacją dla 9 lokomotyw manewrowych SM42. Zamówienie zawierało prawo opcji na kolejne 4 pojazdy.
Po otwarciu ofert okazało się, że w postępowaniu
wpłynęła tylko jedna propozycja. Złożył ją Newag, który za naprawę i modernizację jednej lokomotywy chciał 6,66 mln zł brutto.
Jak się okazuje, oferta Newagu została odrzucona przez zamawiającego. Nie podano przyczyn, ale znacznie przekraczała ona kosztorys. Łącznie modernizacja z naprawę 9 lokomotyw kosztowałaby 60 mln zł brutto (bez 600 zł), a budżet Intercity na podstawowe zamówienie wynosił niecałe 47 mln złotych brutto.
W związku z brakiem ważnych ofert, przetarg został unieważniony, podobnie jak
wiele innych postępowań ogłoszonych w tym roku przez przewoźnika.