Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity unieważniło przetarg na 18 lokomotyw

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity unieważniło przetarg na 18 lokomotyw
fot. PKP IC
PKP Intercity unieważniło przetarg na dostawę 18 lokomotyw manewrowych. Jedyna złożona oferta była prawie o połowę wyższa od kosztorysu. 

Ogłoszony w sierpniu ubiegłego roku przetarg na dostawę 18 lekkich lokomotyw manewrowych miał zaskakujący przebieg. Zgłosiło się dwóch producentów taboru kolejowego: czeskie CZ Loko, które ma doświadczenie w budowie lokomotyw (PKP Intercity ma już dziesięć jego lokomotyw Effishunter 300) oraz FPS H. Cegielski, który nie ma żadnego doświadczenia w budowie lekkich manewrówek. Do tego zmodernizowane przez niego lokomotywy SM42 sprawiały spore problemy na początku eksploatacji. 

W marcu okazało się że CZ Loko zostało wykluczony z postępowania przetargowego ze względów formalnych. – Stwierdziliśmy, że CZ Loko nie spełnia warunków zamówienia. CZ Loko odwołało się od tej decyzji w KIO, jednak ta instytucja przyznała nam rację – mówił rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak.

Oferta FPS H. Cegielski na kwotę 190,4 mln zł brutto była znacznie wyższa od kosztorysu (137,5 mln złotych brutto). Ostatecznie dziś (10 maja) przewoźnik unieważnił przetarg z powodu przekroczenia budżetu. 
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lubuskie kupuje prototypowe pociągi FPS Plus. Przetarg rozstrzygnięty

Tabor i technika

Lubuskie kupuje prototypowe pociągi FPS Plus. Przetarg rozstrzygnięty

Jakub Madrjas 10 listopada 2023

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

Tabor i technika

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

Redakcja/inf. pras 26 października 2023

Drugi FPS Plus prawie gotowy

Tabor i technika

Drugi FPS Plus prawie gotowy

Jakub Madrjas 26 maja 2023

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Tabor i technika

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Jakub Madrjas 17 kwietnia 2023

FPS H. Cegielski w końcu ma prezesa

Biznes

FPS H. Cegielski w końcu ma prezesa

Jakub Rösler 17 lutego 2023

Zobacz również:

Lubuskie kupuje prototypowe pociągi FPS Plus. Przetarg rozstrzygnięty

Tabor i technika

Lubuskie kupuje prototypowe pociągi FPS Plus. Przetarg rozstrzygnięty

Jakub Madrjas 10 listopada 2023

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

Tabor i technika

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

Redakcja/inf. pras 26 października 2023

Drugi FPS Plus prawie gotowy

Tabor i technika

Drugi FPS Plus prawie gotowy

Jakub Madrjas 26 maja 2023

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Tabor i technika

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Jakub Madrjas 17 kwietnia 2023

FPS H. Cegielski w końcu ma prezesa

Biznes

FPS H. Cegielski w końcu ma prezesa

Jakub Rösler 17 lutego 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5