PKP Intercity chce wynająć wielosystemowe lokomotywy elektryczne, które będą kursowały z Polski do Niemiec, Czech oraz Austrii. Przetarg, podzielony na części, dotyczy elektrowozów zdolnych osiągać 160 oraz 200 km/h.
PKP Intercity chce wynająć siedem lokomotyw elektrycznych wielosystemowych, które będą w stanie prowadzić pociągi na terenie Polski, Niemiec, Czech oraz Austrii. Zamówienie podzielono na trzy osobne części.
Pierwsza z nich dotyczy najmu 3 lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej nie mniejszej niż 200 km/h wraz z usługą utrzymania elektrowozów. Druga część obejmuje najem dwóch elektrowozów o prędkości eksploatacyjnej nie mniejszej niż 200 km/h wraz z usługą utrzymania, natomiast trzecia część dotyczy wynaju dwóch elektrowozów o prędkości eksploatacyjnej minimum 160 km/h wraz z utrzymaniem.
W przypadku dwóch pierwszych części zamówienia okres najmu to 3 lata z możliwością przedłużenia o kolejne, maksymalnie 12 miesięcy, natomiast w przypadku wolniejszych lokomotyw okres najmu to dwa lata z możliwością przedłużenia o dwanaście miesięcy.
Wynajmowane lokomotywy mają przejeżdżać 25 tysięcy kilometrów w ciągu miesiąca.
PKP Intercity dopuszcza możliwość składania ofert częściowych, a czas na ich składanie upływa pod koniec sierpnia.
Przewoźnik poszukuje lokomotyw, które pomogą mu realizować założony rozkład jazdy pociągów z
Polski do Berlina (z kierunków Warszawy i Krakowa), jak również wspomóc kursy do Pragi czy Wiednia. PKP Intercity od dawna boryka się z problemami braku elektrowozów wielosystemowych (zdolnych do wjeżdżania do kilku krajów naraz), o czym
pisaliśmy na naszych łamach nie raz. Spółka cały czas posiłkuje się też wypożyczaniem takich l
okomotyw na zewnątrz.
Wkrótce flotę Intercity mają za to zasilić
wielosystemowe lokomotywy z Newagu, które będą prowadziły pociągi z prędkością 200 km/h, choć nie wyjadą one za granicę zbyt szybko, o
czym więcej tutaj.