Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

PKP Intercity szkoli konduktorów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP Intercity

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
PKP Intercity szkoli konduktorów
PKP Intercity przeszkoliło blisko 1700 pracowników drużyn konduktorskich z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. „Szkolenia szyte na miarę” zostały poprzedzone badaniem kompetencji i potrzeb tej grupy zawodowej.

Pracownicy pierwszej linii, odpowiedzialni za kontakt z klientem, są kluczowi dla każdej firmy świadczącej usługi. Praca drużyn konduktorskich ma bardzo duży wpływ na zadowolenie pasażerów z podróży oraz postrzeganie PKP Intercity. Aby podnieść poziom standardów obsługi przewoźnik przeprowadził szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.

Dwuetapowy projekt „Szkolenia szyte na miarę” wystartował w czerwcu br. i był realizowany w 13 miastach (m.in. w Terespolu, Krakowie, Olsztynie, Wrocławiu, Poznaniu). Szkolenie zostało poprzedzone badaniem poziomu przygotowania merytorycznego i umiejętności pracowników. Konduktorzy zostali zapytani m. in. o to, co utrudnia im pracę, a co motywuje, o pomysły na poprawę jakości obsługi czy potrzeby szkoleniowe. Diagnoza miała formę testów, ankiet, rozmów indywidualnych i zadań grupowych. Podczas tych ostatnich sprawdzano jak konduktorzy radzą sobie z trudnymi sytuacjami w pracy, np. skargą podróżnego z alergią na obecność psa w jego przedziale czy znalezieniem możliwości rozwiązania przypadku, kiedy pasażer podróżujący z dzieckiem nie okazał dokumentu uprawniającego do zniżkowego biletu.

- Po badaniach pracowników drużyn można było podzielić na kilka grup. Największa z nich, obejmująca około 70 proc. badanych, to ludzie mieszczący się w dzisiejszym zapotrzebowaniu firmy, czyli o wystarczającej wiedzy merytorycznej i dość wysokich kompetencjach miękkich. Ok. 4 proc. to tacy mistrzowie, o absolutnie najwyższych wynikach we wszystkich dziedzinach. Są też teoretycy, którzy znają wszystkie przepisy i mają ogromną wiedzę o transporcie kolejowym, ale bardzo u nich słabo z tymi miękkimi kompetencjami. Mamy też konduktorów o ujmującej osobowości, którzy jednak muszą poduczyć się przepisów. Ostatnia grupa to ludzie pracujący tu z przypadku, ale to były tylko jednostki - powiedział Marcin Celejewski, członek zarządu PKP Intercity ds. handlowych.

Po analizie wyników diagnozy opracowano program szkoleń, mający rozwijać wśród konduktorów postawę prokliencką oraz poczucie odpowiedzialności za bezpieczeństwo i komfort podróży pasażerów. Warsztaty były prowadzone w podziale na cztery grupy w zależności od poziomu kompetencji i potrzeb szkoleniowych uczestników. Podczas szkoleń duży nacisk położono na ćwiczenie zachowań oczekiwanych przez podróżnych. Tematyka zajęć obejmowała również doskonalenie komunikatywności, rozwijanie umiejętności w zakresie wygłaszania komunikatów głosowych, radzenie sobie z trudnymi sytuacjami zawodowymi i panowanie
nad stresem.

- Przeprowadzona diagnoza pokazała, czego potrzebują pracownicy i co pracodawca może zrobić, żeby pomóc im w dalszym rozwoju i doskonaleniu kompetencji. W drużynach konduktorskich PKP Intercity tkwi ogromny potencjał. Dążymy do tego, aby ta grupa spełniała standardy, jak w wiodących firmach usługowych -  wyjaśnia Marcin. Diagnozę i program szkoleniowy przeprowadziła firma BPI. Projekt był realizowany od czerwca do grudnia br. w 13 miastach w Polsce. W szkoleniach wzięło udział blisko 1700 pracowników drużyn konduktorskich. 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

"To se nie jedź!" PKP Intercity wyjaśni złe zachowanie konduktora

W ostatnim numerze

Konduktorzy będą mieli większe uprawnienia

Pasażer

Konduktorzy będą mieli większe uprawnienia

SKM Trójmiasto, 24 lutego 2011 24 lutego 2011

Miły konduktor czy bezduszny biletomat – jak pobierać opłaty za przejazd?

Pasażer

Miły konduktor czy bezduszny biletomat – jak pobierać opłaty za przejazd?

Michał Jagusiak, Transport-Publiczny.pl 14 sierpnia 2014

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

"To se nie jedź!" PKP Intercity wyjaśni złe zachowanie konduktora

W ostatnim numerze

Konduktorzy będą mieli większe uprawnienia

Pasażer

Konduktorzy będą mieli większe uprawnienia

SKM Trójmiasto, 24 lutego 2011 24 lutego 2011

Miły konduktor czy bezduszny biletomat – jak pobierać opłaty za przejazd?

Pasażer

Miły konduktor czy bezduszny biletomat – jak pobierać opłaty za przejazd?

Michał Jagusiak, Transport-Publiczny.pl 14 sierpnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5