PKP Intercity, jako pierwszy w Polsce przewoźnik kolejowy, dołącza do grona organizacji, które w jasny oraz prosty sposób komunikują się ze swoimi klientami. – Dokumenty kierowane do pasażerów piszemy zgodnie z zasadami prostego języka. Od 27 października dokumenty te dostępne są na naszej stronie internetowej, natomiast 2 listopada ich postanowienia wejdą w życie – czytamy w komunikacie prasowym spółki.
W ostatnim czasie pracownicy PKP Intercity pracowali nad zmianą dokumentów kierowanych do pasażerów, takich jak regulaminy, taryfy czy warunki stosowania ofert specjalnych. Cel był jasny – miały stać się czytelniejsze i łatwiejsze w odbiorze. Zmianę zasad komunikacji w tych dokumentach wspierała Fundacja Języka Polskiego, która m.in. przeprowadziła szkolenia i warsztaty rozwijające umiejętności pracowników w zakresie stosowania prostego języka. W ten sposób PKP Intercity dołączyło do grona podmiotów, które realizują dobre praktyki prostej komunikacji kierowanej do klientów.
Nowe dokumenty mają wiele cech, które ułatwiają ich czytanie i zrozumienie. Nie znajdziemy w nich kolejowego żargonu, który zastąpiliśmy słownictwem przystępnym i zrozumiałym dla każdego. Numeracja przepisów jest ciągła (w całym dokumencie) i uproszczona.
– Tam, gdzie to możliwe, stosujemy zdania pojedyncze zamiast wielokrotnie złożonych, a każde zdanie odpowiada za jeden przepis. Odnalezienie interesujących nas zapisów w dokumencie ułatwi interaktywny spis treści i wyciąg najważniejszych informacji, znajdujący się na pierwszej stronie. Obok przepisów znajdziemy wyjaśnienia, dopowiedzenia i przykłady ułatwiające zrozumienie. W punktach regulaminu zawarliśmy też odnośniki do stron internetowych, które mogą być przydatne – informuje spółka. Wybrane treści ujęte są w tabelach o przyjaznej konstrukcji, co również ułatwia ich zrozumienie. Na czytelność tekstu wpływa też estetyka dokumentów, dlatego PKP Intercity stosuje stonowaną kolorystykę, wyraźny podział na sekcje i adekwatnie dobraną interlinię.
– Chcemy, żeby podróżowanie pociągami było coraz łatwiejsze. Wpływa na to nowoczesny tabor, przejrzyste i atrakcyjne oferty, kolejne możliwości zakupu biletów, a od teraz także prosty język, którego będziemy używać. Zależy nam na tym, żeby wszystkie dokumenty, które mogą być przydatne dla pasażerów, były w pełni zrozumiałe. Stąd nasza współpraca z Fundacją Języka Polskiego zaowocowała „Językowym znakiem jakości”, przyznanym naszym pierwszym dokumentom napisanym prostym językiem – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
Prosty język będzie stosowany we wszystkich dokumentach PKP Intercity, z którymi kontakt mają pasażerowie. Od teraz odnalezienie przysługujących ulg czy zasad promocji będzie szybsze i łatwiejsze.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.