W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku z usług PKP Intercity skorzystało ponad 36,7 mln pasażerów, czyli niemal 2 mln osób więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Od stycznia do końca września 2019 pociągami PKP Intercity podróżowało ponad 36,7 mln pasażerów. To o 5,5% więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku.
– Możemy już śmiało powiedzieć, że 2019 będzie kolejnym rokiem, w którym odnotujemy lepszy wynik niż w poprzednich dwunastu miesiącach roku ubiegłego. Spodziewamy się, że do 2023 roku uda nam się osiągnąć liczbę 70 mln przewiezionych pasażerów w ciągu roku – zapowiada Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.
PKP Intercity przypomina, że w tym roku podpisał wartą blisko 275 mln zł brutto umowę na modernizację
14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 z konsorcjum spółek ZNTK Mińsk Mazowiecki i Pesa Bydgoszcz, prawie 224 mln zł brutto PKP Intercity zainwestowało w rozszerzenie umowy o
kolejne nowe 26 wagonów z H. Cegielski – FPS, która w wariancie podstawowym zakładała dostarczenie 55 nowych wagonów pasażerskich. Z poznańskim producentem taboru przewoźnik podpisał także umowę o wartości 61,4 mln zł brutto na modernizację 10 wagonów osobowych z
przekształceniem na wagony restauracyjne.
Kluczowym wydarzeniem i zarazem jednym z filarów programu inwestycyjnego było podpisanie wartego ponad miliard złotych brutto kontraktu ze spółką Stadler Polska na dostawę wraz ze świadczeniem usług utrzymania
12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Z kolei Newag,
oprócz 20 lokomotyw Griffin, dostarczy w ramach opcji, 10 kolejnych takich elektrowozów. Wartość kontraktu po rozszerzeniu wzrosła do 551,4 mln zł brutto, w tym sama opcja na dodatkowe pojazdy to 183,8 mln zł brutto.