Aplikacja mobilna PKP Intercity jest dostępna w najnowszej wersji, w której pasażerowie zyskali możliwość graficznej rezerwacji miejsc w wybranych składach wagonowych Express InterCity.
Funkcjonalność została niedawno wprowadzona w systemie internetowej sprzedaży, a dzisiaj skorzystać mogą z niej posiadacze urządzeń przenośnych. Dodatkowo do aplikacji wprowadzone zostały płatności Google Pay i graficzna prezentacja frekwencji. W udostępnionej 2 miesiące temu aplikacji podróżni zakupili już 120 tysięcy biletów.
Do niedawna graficzna rezerwacja była dostępna wyłącznie dla elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych. Od połowy lutego, w ramach pilotażu, pojawiła się na stronie internetowej PKP Intercity, dla wybranych składów wagonowych kategorii EIC. Od dziś z tej funkcji mogą skorzystać także użytkownicy nowej aplikacji PKP Intercity. Na grafice możemy wybrać rodzaj wagonu, miejsce oraz sprawdzić kierunek jazdy pociągu. Kolejne udogodnienie, które zyska aplikacja, to prezentacja frekwencji w pociągu – będzie można ją sprawdzić dla wszystkich pociągów przewoźnika.
W aplikacji pojawiła się także możliwość płacenia z użyciem Google Pay, czyli jednego z najpopularniejszych systemów płatności internetowych na świecie. Jest to rozszerzenie liczby dostępnych metod, za pomocą których można zapłacić za bilet. Wcześniej podróżni mogli skorzystać z płatności kartą lub systemu BLIK.
Aplikację można zabezpieczyć kodem PIN, a zamiast za każdym razem wpisywać kod, podróżni mogą szybko i wygodnie zalogować się za pomocą danych biometrycznych. W zależności od preferencji użytkownika, logowanie może odbywać się bez kodu PIN.
– Internetowe kanały sprzedaży w ostatnich latach zyskują coraz większe zainteresowanie wśród podróżnych. PKP Intercity odpowiada na ich potrzeby i preferencje, zwiększając dostępność biletów na różnych platformach sprzedaży w Internecie. Rozwijając naszą aplikację, pracujemy nad procesem zakupu biletów – tak aby był szybki, intuicyjny i wygodny – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
Udostępniona na przełomie bieżącego i zeszłego roku nowa aplikacja PKP Intercity systematycznie będzie zyskiwać nowe funkcjonalności i ulepszenia. W kolejnych wersjach dodane zostaną takie udogodnienia, jak m.in. funkcja metastacji, możliwość pobrania biletu w formacie .pdf, udostępnienia go innej osobie, płatności za pomocą Apple Pay, sprzedaż biletów międzynarodowych czy możliwość dodania biletu do kalendarza. W niedalekiej przyszłości aplikacja pokaże lokalizację pociągu na mapie, informacje o opóźnieniach oraz umożliwi zakup biletu z więcej niż jedną przesiadką w jednej transakcji oraz udział w offsecie ekologicznym.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.