Od dziś każdy pasażer opóźnionego pociągu kategorii InterCity, będzie mógł w ramach rekompensaty otrzymać zniżkowy bon. PKP Intercity jako pierwszy przewoźnik kolejowy w Polsce, wprowadza system rekompensat za opóźnienia pociągów.
W przypadku opóźnienia pociągu kategorii InterCity co najmniej o 60 minut pasażer będzie miał prawo do rekompensaty w wysokości 25% kosztu biletu, natomiast jeżeli opóźnienie przekroczy 2 godziny kwota ta wzrośnie do 50% opłaty za bilet.
W pociągu lub na stacji, pasażer otrzyma poświadczony przez pracownika PKP Intercity druk, który w przeciągu 2 miesięcy będzie mógł złożyć w jednym z Centrów Obsługi Klienta lub przesłać za pośrednictwem poczty na jeden z podanych adresów. W ciągu 30 dniu wniosek zostanie rozpatrzony i na adres pasażera przesłany zostanie bon. Taki bon będzie można zrealizować we wszystkich pociągach PKP Intercity w ciągu 12 miesięcy od jego wystawienia.