PKP Intercity wystosowało zapytanie ofertowe do ewentualnych dostawców automatów z przekąskami, zimnymi napojami i napojami gorącymi. Potrzebuje ich do swoich nowych wagonów i części zespołów trakcyjnych, które przechodzą modernizację.
Operator nie określa, czy chciałby maszyny vendingowe kupić ,czy wyleasingować. Odpowiedź na to dadzą oferty, które PKP Intercity weźmie pod uwagę. Na tym etapie zamówienia przewoźnik nie będzie jeszcze podpisywać umowy z oferentami.
Przewoźnik zaznacza w dokumentacji zamówienia, że automaty sprzedażowe będą mu potrzebne w dwóch rodzajach taboru. Chce je zamontować zarówno
w sześćdziesięciu wagonach Combo, które lada chwila mają zasilać tabor PKP Intercity, jak i w czternastu zespołach trakcyjnych ED74,
które także przechodzą modernizację w ZNTK Mińsk Mazowiecki.W każdym z pojazdów mają być dwa automaty. Jeden ma służyć do sprzedaży napojów zimnych i przekąsek, drugi – do sprzedaży m.in. kawy czy herbaty. PKP Intercity chciałoby podpisać umowę z dostawcą takich maszyn na bardzo krótki okres: zaledwie od 24 do 48 miesięcy. W ramach dostawy zamówi także ich serwis w lokalizacjach, gdzie skończą bieg wagony w składzie pociągów lub ED74.
Automaty dla ED74 i wagonów mają być nieco innej wielkości, ale w obu przypadkach wymagane będzie, aby mogły pracować bez przeszkód w warunkach przejazdu pociągów. Np. muszę mieć systemu antywstrząsowe i antyzamarzaniowe. Muszą być przygotowane do zasilania z urządzeń energetycznych znajdujących się na wyposażeniu wagonów. Maszyny mają być przygotowane do komunikacji z internetem i siecią komórkową, płatność w nich ma odbywać się za pomocą kart.
PKP Intercity czeka na informacje dotyczące możliwości kupna bądź leasingu maszyn do 12 listopada. Oznacza to, że jeśli zgodnie z deklaracją producenta wagonów Combo, dostawy pojazdów do intercity będą miały miejsce w listopadzie 2020 roku, nie ma szans na to, by automaty były już w tych wagonach.