PKP Intercity wybrało ofertę Pesy Mińsk Mazowiecki (dawnego ZNTK) w przetargu na wykonanie napraw P4 lokomotyw EP09.
1 sierpnia PKP Intercity wskazało ofertę spółki Pesa Mińsk Mazowiecki, jako najkorzystniejszą w przetargu na zaawansowane przeglądy i naprawy jednosystemowych, często trzydziestoletnich, lokomotyw EP09. Stanowią one wciąż podstawowy typ taboru zdolny prowadzić pociągi dalekobieżne z prędkością 160 km/h.
W przetargu wystartowało jeszcze konsorcjum Copremum i Transtrain (dawniej chorzowski Mag-Train), ale jego oferta została oceniona niżej niż ta pochodząca z Mińska Mazowieckiego. Obecnie Copremum i Transtrain mają czas na ewentualne odwołania. później zaplanowano podpisanie umowy PKP Intercity ze spółką-córką Pesy.
Zakład w Mińsku po raz pierwszy zajmie się kompleksowymi przeglądami EP09, choć wcześniej wykonywano tu inne, drobniejsze naprawy dotyczące podzespołów tych pojazdów.
O przygotowaniach do realizacji tych prac pisaliśmy w czerwcu.Przypomnijmy, że PKP Intercity także we własnym zakresie, w Remtraku,
także wykonuje naprawy tej serii lokomotyw. Naprawy EP09 należało zlecić na zewnątrz z uwagi na niezrealizowaną
usługę w Olkolu.