PKP Intercity szerzej komentuje ostatnie problemy z zakupem biletów międzynarodowych. Zaznacza mocno, że winę za problemy ponoszą České dráhy.
Na początku kwietnia PKP Intercity znów miało problemy ze sprzedażą biletów na pociągi międzynarodowe, zwłaszcza na te kursujące przez granicę z Czechami. Temat ten poruszaliśmy w tekście
„Zakup biletów na pociągi do Czech, Austrii i na Słowację? Bez szans”. Teraz PKP Intercity jeszcze raz odniosło się do sprawy, obszernie informując o jej szczegółach.
– Utrudnienia z wykonywaniem rezerwacji międzynarodowych wynikały z usterki sieciowej w połączeniu czeskiego systemu rezerwacji ze wszystkimi systemami zewnętrznymi innych przewoźników. Koleje Czeskie zgłosiły problem 2 kwietnia 2024 – pisze Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
– Głównym źródłem awarii były problemy związane z urządzeniami odpowiadającymi za komunikację sieciową, co skutkowało brakiem możliwości zakupu biletów z rezerwacją na wszystkie pociągi, których rezerwacja jest udostępniana przez system Kolei Czeskich. Wpływające zapytania do systemu czeskiego kończyły się błędami, co miało także wpływ na inne wykonywane transakcje. PKP Intercity niezwłocznie podjęło odpowiednie działania zmierzające do minimalizacji skutków tej awarii. Połączenie z czeskim systemem zostało przywrócone wieczorem 4.04.2024. Sprzedaż odbywa się bez utrudnień – dodaje Cezary Nowak.
Spółka poinformowała o tym pasażerów… po fakcie. Informacja o błędzie znalazła się
na stronie PKP Intercity 5 kwietnia. Spółka nie informowała też o alternatywnych metodach zakupu biletu. Można je było kupić (taniej niż w cenie bazowej) na stronie www.cd.cz (Kolei Czeskich) oraz obb.at (Kolei Austriackich).