Zgodnie z oczekiwaniami PKP Intercity lipiec 2022 okazał się, po czerwcu i maju, kolejnym miesiącem rekordowych wyników przewozowych PKP Intercity. Tegoroczne zainteresowanie ofertą przewoźnika po pierwszych siedmiu miesiącach roku jest prawie dwa razy większe niż w 2021 roku.
O spodziewanych lipcowych wynikach pisaliśmy w końcu tego miesiąca. Lipiec był miesiącem z najwyższą frekwencją w historii przewoźnika. Prezes spółki, w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" spodziewał się 6 mln pasażerów w tym miesiącu. W praktyce okazało się, że było ich jeszcze więcej, bo 6,5 mln. To wzrost o 34% w stosunku do lipca 2019 roku (4,8 mln pasażerów) – ostatnich wakacji przed pandemicznymi ograniczeniami i o 46% więcej niż w lipcu ubiegłego roku (4,43 mln pasażerów).
Średnio 209 tys. osób dziennie jeździło pociągami PKP Intercity, sprzedano też 372 tys. sprzedanych biletów w ramach oferty
Taniej z Bliskimi, dzięki czemu 967 tys. osób cieszyło się tańszymi podróżami dzięki nowej ofercie, która pozwala na tańszy przejazd dla drugiego i kolejnego pasażera.
- Od stycznia do lipca pociągi PKP Intercity wybrało już ponad 32 mln osób. To ponad 15 mln więcej (90%) niż w tym samym czasie w ubiegłym roku – wówczas po 7 miesiącach było 16,8 mln pasażerów. To także 16% lepszy wynik niż w analogicznym okresie rekordowego do tej pory 2019 roku - pisze biuro prasowe PKP Intercity.
Aby zapewnić jak najwięcej dodatkowych miejsc w pociągach, od 1 do 31 lipca 710 pociągów zostało wzmocnionych 1049 wagonami. Dzięki intensywnemu monitoringowi frekwencji
i zainteresowania, tam gdzie tylko było to możliwe, PKP Intercity mogło wzmacniać pociągi dodatkowymi wagonami.
Takie wyniki budzą naszą radość – codzienna praca całej spółki daje efekty i satysfakcję. Polacy chętnie wracają na kolej, po okresie pandemicznych obostrzeń – więcej podróżują pociągami
i przyczyniają się do ograniczania emisji CO2. Rekordy przewozowe udowadniają również słuszność intensywnych inwestycji w kolej, która musi być przygotowana na obsługę coraz większej liczby pasażerów – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.
– Odpowiadamy na potrzeby naszych pasażerów. Do niedawna podróż 4 osób samochodem była bardziej opłacalna niż przejazd pociągiem kategorii ekonomicznej. Wprowadzając ofertę „Taniej z Bliskimi” dołożyliśmy naszą cegiełkę do rządowej tarczy antyinflacyjnej, zapewniając Polakom konkurencyjny, wygodny i ekologiczny środek transportu na wakacyjny wypoczynek. Oferta ta spotkała się z ogromnym zainteresowaniem. Tegoroczny sezon letni jest dla nas rekordowy, wprowadzamy wiele zmian ofertowych i taborowych, ale to nie koniec. Wkrótce ogłosimy kolejne udogodnienia w zakupie biletów – dodaje Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.