PKP Intercity ogłosiło przetarg na zakup systemu planowania i obsługi rozkładu jazdy. Wdrożenie nowego systemu pozwoli na optymalizację całego procesu wewnątrz Spółki, co przełoży się na dalsze podnoszenie jakości usług oferowanych przez przewoźnika.
PKP Intercity szacuje, że praca eksploatacyjna wzrośnie do 2030 roku z około 64,5 mln pociągokilometrów notowanych obecnie, do poziomu około 113,2 mln rocznie. W perspektywie 2030 roku PKP Intercity planuje zapewnić pasażerom przejrzysty, powtarzalny rozkład jazdy, który zapewni stabilną i przewidywalną ofertę. Pomocne w tym będzie wdrożenie nowego systemu planowania i obsługi rozkładu jazdy, na którego zakup PKP Intercity ogłosiło właśnie przetarg.
Nowy system będzie składał się z kilku części. Umożliwi on tworzenie rozkładów jazdy w różnych perspektywach czasowych i przygotowanie informacji dla pasażerów. Nie mniej ważne części dotyczą obiegowania taboru przewoźnika i komunikacji między systemami, w tym z systemami zagranicznymi. Nowe narzędzie informatyczne usprawni także przepływ informacji wewnątrz spółki i wykorzystywanie danych dot. rozkładu jazdy. Z systemu będą korzystać pracownicy różnych komórek organizacyjnych PKP Intercity, którzy wspólnie są odpowiedzialni za projektowanie i realizację rozkładu jazdy.
Zamówienie obejmuje przygotowanie analiz procesów, a na ich podstawie stworzenie koncepcji i wdrożenie systemu. Wyłoniony w przetargu dostawca rozwiązania, będzie również odpowiedzialny za przeszkolenie różnych grup pracowników, którzy będą korzystać z nowego rozwiązania informatycznego.
– Wdrażając w życie strategię inwestycyjną, planujemy szerokie zakupy i modernizację taboru. Nie możemy przy tym zapomnieć o efektywnych i nowoczesnych narzędziach, które pozwolą na jego najlepsze wykorzystanie. Nowy system to nie tylko duży krok w kierunku realizacji strategii, lecz także optymalizacja procesów w spółce i udostępnienie naszym specjalistom nowego, dogodnego narzędzia pracy – podkreśla Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.
PKP Intercity przy wyborze narzędzi musi mieć się na baczności. Dość wspomnieć, że awaria nowoczesnego systemu informatycznego, służącego do obiegowania i planowania pracy, była przyczyną całkowitego, jednodniowego
zatrzymania pociągów Kolei Holenderskich.