PKP Intercity rozpisało drugi przetarg na dostawę 10 lekkich lokomotyw spalinowych przeznaczonych do pracy manewrowej i przetaczania wagonów na większych stacjach, gdzie zestawia składy spółka.
Oprócz dostawy 10 fabrycznie nowych lekkich lokomotyw PKP Intercity wymaga przeszkolenia na nowy sprzęt maszynistów. Zamawiający oczekuje gwarancji i rękojmi na pojazdy na okres przynajmniej 48 miesięcy. W tym czasie dostawca ma zapewnić dotrzymanie minimalnego średniego współczynnika dostępności wszystkich lokomotyw w każdym kwartale kalendarzowym na poziomie co najmniej 90%. Na produkcję wszystkich dostawca będzie miał 24 miesiące od dnia podpisania umowy, ale pierwsza z nich musi być odebrana przez PKP Intercity w 18 miesięcy.
Zamówienie zostanie udzielone z uwzględnieniem kryterium ceny (60%) wartości zadeklarowanego współczynnika dostępności technicznej (10%), okresu gwarancji i rękojmi (15%) a także dodatkowych walorów technicznych (15%). Tu punktowany będzie montaż odbieraka prądu 3 kV, który umożliwi grzanie składów wagonowych podczas postoju i wykonywania manewrów z prędkością nie mniejszą niż 25 km/h. PKP Intercity czeka na oferty do 22 stycznia 2020.
Warto podkreślić, że operator ma już za sobą
próbę zakupu takich spalinowozów. Zakończyła się ona niepowodzeniem z uwagi na przekroczenie kosztorysu (61,5 mln zł). Jedyną ofertę złożył wówczas czeski producent CZ Loko. Chciał otrzymać za 10 pojazdów 83,5 mln zł netto.