PKP Intercity unieważniło przetarg na modernizację wagonów rowerowych 609a z powodu znacznego przekroczenia budżetu zamawiającego. Teraz przewoźnik zapowiada, że jeszcze w tym roku ogłosi powtórne postępowanie w tej sprawie.
PKP Intercity posiada w swojej flocie 14 wagonów
typu 609a, które często są nazywane rowerowymi, z racji dużej liczby rowerów, jakie mogą zabierać na swój pokład. Przewoźnik chciał naprawić i zmodernizować te wagony, dlatego ogłosił postępowanie w tej sprawie. Pisaliśmy o tym w tym miejscu.
Wagony miały zyskać m. in. nowe, odskokowo-przesuwne drzwi, a także rampę do wprowadzania jednośladów. Popularne “stodoły” miały mieścić 36 rowerów, a także dwa tandemy oraz po 10 par nart i 10 desek snowboardowych.Unieważnienie, ale i zapowiedź ponownego postępowania
Oferty otwarto z końcem marca bieżącego roku. Okazało się wtedy, że modernizacją 14 wagonów są zainteresowane 2 podmioty, a więc FPS Cegielski oraz konsorcjum firm Compremum i Mag-Train. Obie oferty
znacznie przekraczały budżet zamawiającego, tańsza, autorstwa FPS, o prawie 30 milionów złotych. Nie dziwi więc fakt, że przewoźnik kilka dni unieważnił postępowanie. Czy oznacza to, że 609a nie doczekają się nowego żywota?
– Postępowanie w sprawie wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją wagonów typu 609A zostanie powtórzone w 2022 roku – przekazał nam zespół prasowy PKP Intercity.
Jeżdżą 2 z 14 wagonów
Przedstawiciele przewoźnika dodali, że obecnie w służbie pozostają dwa wagony, a pozostałe, w liczbie 12 sztuk, oczekują naprawy głównej.
Na nasze pytanie o kolejne plany modernizacyjne bądź zakupowe, dotyczące wagonów do przewozu większej liczby rowerów, służby prasowe przewoźnika odpisały w ten sposób. – W kwietniu i maju 2022 PKP Intercity odebrało 10 nowych wagonów, które są przystosowane do przewozu rowerów.
Najnowsze wagony do przewozu rowerów mieszczą ich… 8
W tym miejscu warto zaznaczyć, że wagony o których informuje biuro prasowe PKP Intercity, a więc wagony typu 175 A20 mogą pomieścić… 8 rowerów. Ponadto, w naszym odczuciu, przewóz jednośladów w tych wagonach nie jest wygodny, a to zdanie zdają się też potwierdzać inni cykliści. Pełną relację z przejazdu jednymi z najnowszych wagonów w taborze narodowego przewoźnika
można znaleźć tutaj.