PKP Intercity zaprezentowało właśnie design zewnętrzny 300 nowych wagonów od FPS H. Cegielski. Będą one w barwach identycznych jak Pendolino, a więc srebrno-czarno-niebieskich. Przewoźnik "ściśle monitoruje" realizację ogromnej umowy i chce uruchomić opcję na 150 kolejnych wagonów, a także na kolejne Griffiny 200.
Podczas wczorajszej, 17 kwietnia, konferencji prasowej PKP Intercity zaprezentowało nie tylko wygląd pociągów hybrydowych z Newagu (
o czym więcej tutaj), ale także wygląd i malowanie zewnętrzne nowych wagonów produkowanych aktualnie przez FPS H. Cegielski. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku PKP Intercity zakupiło od producenta
z Poznania 300 wagonów, z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejnych 150 sztuk. Pierwsze wagony z tego zamówienia powinny wyjechać na tory już w przyszłym roku.
Jak mówił Adam Wawrzyniak, członek zarządu PKP Intercity odpowiedzialny za tabor, malowanie nowych wagonów będzie niemalże identyczne do tego, w jakim możemy oglądać jednostki ED250, popularne Pendolino. Wagony będą więc srebrno-czarno-niebieskie.
– Design zewnętrzny mamy już uzgodniony, teraz wraz z FPS H. Cegielski pracujemy nad designem wnętrza tych wagonów – dodawał Wawrzyniak.
Z kolei prezes PKP Intercity, Janusz Malinowski pytany o to, czy przewoźnik nie boi się nieterminową realizację umowy na nowe wagony z Cegielskiego odpowiedział w ten sposób:
– Na bieżąco monitorujemy realizację tego kontraktu. Współpracujemy zarówno z firmą FPS H. Cegielski, jak i – bardzo ściśle – z jej właścicielem, czyli z Agencją Rozwoju Przemysłu. Między innymi na dziś mamy zaplanowane szerokie konsultacje na ten temat – mówił prezes przewoźnika.
Malinowski przekazał też, że jeśli przewoźnik zwiększy zyski, to planuje “skwapliwie” korzystać z opcji z 150 kolejnych wagonów z FPS a także na kolejne lokomotywy Griffin 200 z Newagu. W ramach zamówienia z ubiegłego roku przewoźnik
zakupił 63 takie elektrowozy w podstawie zamówienia oraz 32 kolejne w opcji - to właśnie o nich mówił prezes Malinowski. Razem z już dostarczonymi 15 pojazdami z pierwszej umowy PKP Intercity może mieć łącznie 110 Griffinów 200, które mają ciągnąć pociągi z prędkością 200 km/h a przede wszystkim wspomóc przewoźnika na trasach zagranicznych - mają bowiem docelowo uzyskać homologację na Niemcy, Czechy, Słowację, Austrię oraz Węgry.
– Dążymy do tego, by skorzystać ze wszystkich opcji (i na lokomotywy, i na wagony), nie wskazujemy priorytetów w tym zakresie – dodawał prezes PKP Intercity.