Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity pokazuje design nowych wagonów z FPS H. Cegielski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
18-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity pokazuje design nowych wagonów z FPS H. Cegielski
wiz. PKP Intercity
PKP Intercity zaprezentowało właśnie design zewnętrzny 300 nowych wagonów od FPS H. Cegielski. Będą one w barwach identycznych jak Pendolino, a więc srebrno-czarno-niebieskich. Przewoźnik "ściśle monitoruje" realizację ogromnej umowy i chce uruchomić opcję na 150 kolejnych wagonów, a także na kolejne Griffiny 200.

Podczas wczorajszej, 17 kwietnia, konferencji prasowej PKP Intercity zaprezentowało nie tylko wygląd pociągów hybrydowych z Newagu (o czym więcej tutaj), ale także wygląd i malowanie zewnętrzne nowych wagonów produkowanych aktualnie przez FPS H. Cegielski. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku PKP Intercity zakupiło od producenta z Poznania 300 wagonów, z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejnych 150 sztuk. Pierwsze wagony z tego zamówienia powinny wyjechać na tory już w przyszłym roku.

Jak mówił Adam Wawrzyniak, członek zarządu PKP Intercity odpowiedzialny za tabor, malowanie nowych wagonów będzie niemalże identyczne do tego, w jakim możemy oglądać jednostki ED250, popularne Pendolino. Wagony będą więc srebrno-czarno-niebieskie.

– Design zewnętrzny mamy już uzgodniony, teraz wraz z FPS H. Cegielski pracujemy nad designem wnętrza tych wagonów – dodawał Wawrzyniak.

Z kolei prezes PKP Intercity, Janusz Malinowski pytany o to, czy przewoźnik nie boi się nieterminową realizację umowy na nowe wagony z Cegielskiego odpowiedział w ten sposób:

– Na bieżąco monitorujemy realizację tego kontraktu. Współpracujemy zarówno z firmą FPS H. Cegielski, jak i – bardzo ściśle – z jej właścicielem, czyli z Agencją Rozwoju Przemysłu. Między innymi na dziś mamy zaplanowane szerokie konsultacje na ten temat – mówił prezes przewoźnika.

Malinowski przekazał też, że jeśli przewoźnik zwiększy zyski, to planuje “skwapliwie” korzystać z opcji z 150 kolejnych wagonów z FPS a także na kolejne lokomotywy Griffin 200 z Newagu. W ramach zamówienia z ubiegłego roku przewoźnik zakupił 63 takie elektrowozy w podstawie zamówienia oraz 32 kolejne w opcji - to właśnie o nich mówił prezes Malinowski. Razem z już dostarczonymi 15 pojazdami z pierwszej umowy PKP Intercity może mieć łącznie 110 Griffinów 200, które mają ciągnąć pociągi z prędkością 200 km/h a przede wszystkim wspomóc przewoźnika na trasach zagranicznych - mają bowiem docelowo uzyskać homologację na Niemcy, Czechy, Słowację, Austrię oraz Węgry.

– Dążymy do tego, by skorzystać ze wszystkich opcji (i na lokomotywy, i na wagony), nie wskazujemy priorytetów w tym zakresie – dodawał prezes PKP Intercity.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Pasażer

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Roman Czubiński 19 kwietnia 2025

PKP Intercity: Naprawy taboru muszą przyspieszyć

Tabor i technika

PKP Intercity: Naprawy taboru muszą przyspieszyć

Roman Czubiński 18 kwietnia 2025

PKP Intercity: 18,4 mln podróżnych w pierwszym kwartale

Biznes

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Piętrusy PKP Intercity na ostatniej prostej

Tabor i technika

Piętrusy PKP Intercity na ostatniej prostej

Jakub Rösler 17 kwietnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Pasażer

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Roman Czubiński 19 kwietnia 2025

PKP Intercity: Naprawy taboru muszą przyspieszyć

Tabor i technika

PKP Intercity: Naprawy taboru muszą przyspieszyć

Roman Czubiński 18 kwietnia 2025

PKP Intercity: 18,4 mln podróżnych w pierwszym kwartale

Biznes

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Piętrusy PKP Intercity na ostatniej prostej

Tabor i technika

Piętrusy PKP Intercity na ostatniej prostej

Jakub Rösler 17 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5