Zgodnie z zapowiedzią PKP Intercity ogłosiły kolejny przetarg na wykonanie napraw okresowych siedmiu sprawnych lokomotyw serii EP08.
Z końcem sierpnia PKP Intercity
zrezygnowały ze wskazania wykonawcy w przetargu na przeglądy i naprawy czwartego poziomu siedmiu EP08. Ceny były zbyt wysokie: Compremum-Transtrain oczekiwało za usługę 15 milionów złotych brutto, a PTS – 24,7 milionów brutto. Tymczasem budżet operatora był ograniczony i mógł on przeznaczyć na prace zaledwie 7,3 mln (również brutto).
Obecnie na platformie przetargowej pojawił się kolejny przetarg, który z grubsza dotyczy tego samego: wykonania naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 7 lokomotyw elektrycznych serii EP08. Kryterium wyboru stanowi termin wykonania naprawy jednej lokomotywy (10%), cena (80%) oraz „okres gwarancji i rękojmi na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie dla całej lokomotywy” (10%)
PKP Intercity czeka na oferty do 10 października. Jednocześnie spółka wspiera zmiany prawne, które pozwoliłyby na prowadzenie tych lokomotyw przy jednoosobowej obsadzie z maksymalną prędkością (140 km/h). Obecnie jeden maszynista może prowadzić w Polsce pociąg z prędkością 130 km/h. To zmiana kluczowa dla sensu obecności tej krótkiej serii lokomotyw na polskich torach.
– Większość lokomotyw EP08 jest po przeglądach P5 i będą one kierowane cyklicznie na P4 zgodnie z cyklem przeglądowo-naprawczym. Obecnie nie planujemy rezygnować z eksploatacji tych pojazdów –
napisała w ubiegłym tygodniu Katarzyna Grzduk, rzeczniczka PKP Intercity.