Na stronie europejskich zamówień publicznych opublikowano postępowanie dotyczące budowy nowej lokomotywowni PKP Intercity. Inwestycja ta jest istotna w kontekście planów taborowych przewoźnika.
Przetarg pod nazwą pn. “Wykonanie w systemie zaprojektuj i zbuduj budowy nowej lokomotywowni z urządzeniami i towarzyszącą infrastrukturą na terenie bocznicy kolejowej Warszawa-Grochów”, został opublikowany w poniedziałek, 15 lipca.
Trzy zadania w ramach przebudowy terenu PKP Intercity na Grochowie Państwowy przewoźnik planowaną inwestycję podzielił na trzy zadania.
- Zadanie nr 1: budowa budynku nowej lokomotywowni, w tym hali mycia lokomotyw, przebudowa budynku socjalnego wraz z niezbędnymi urządzeniami budowlanymi i infrastrukturą towarzyszącą;
- Zadanie nr 2: przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowy;
- Zadanie nr 3: budowa stanowiska do diagnostyki taboru kolejowego, w tym badania nacisków zestawów kołowych na szynę.
Firmy zainteresowane udziałem w przetargu mogą składać swoje oferty do poniedziałku, 12 sierpnia. Decydującym kryterium będzie cena (80 proc.) oraz zadeklarowany termin wykonania pierwszego zadania (20 proc.).
Wybrany wykonawca będzie miał 33 miesiące od podpisania umowy na realizację inwestycji.
Inwestycje taborowe PKP Intercity
Inwestycje na terenie bocznicy Warszawa Grochów są istotne w kontekście planów taborowych przewoźnika. Są to zarówno nowe lokomotywy, jak i wagony pasażerskie. Niedawno też
przewoźnik podpisał z Newagiem umowę na dostawę 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych, które mogą kursować na odcinkach niezelektryfikowanych.
W tym roku
ma zostać ogłoszony przetarg m.in. na co najmniej 50 piętrowych EZT (z opcją na kolejne). W następnej kolejności przewoźnik będzie chciał pozyskać 20-25 EZT o prędkości 250-300 km/h z opcją na 10-15 kolejnych.
Część z nich będzie miała w pakiecie usługę serwisową, ale bieżące utrzymanie, jak wodowanie, sprzątanie czy mycie będzie odbywać się też na Grochowie.