Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity ogłasza przetarg na piętrowe ezety!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity ogłasza przetarg na piętrowe ezety!
fot. MS, Rynek KolejowyWnętrze wystawianej InnoTrans piętrowej Coradii Max
PKP Intercity właśnie ogłosiło przetarg na dostawy 42 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z usługą ich utrzymania. Postępowanie zawiera w sobie również prawo opcji dotyczące zamówienia kolejnych, maksymalnie 30 “piętrusów”. Przewoźnik może więc kupić nawet 72 pojazdy tego typu.

Dostawa pierwszego z pojazdów ma nastąpić w ciągu 44 miesięcy od momentu zawarcia umowy a dostawa wszystkich pojazdów z podstawowego zamówienia ma nastąpić w ciągu 77 miesięcy od podpisania umowy. To bardzo dużo czasu, jeśli weźmiemy pod uwagę, że np. pierwsze Flirty dla PKP Intercity musiały być gotowe w dwa lata po podpisaniu umowy w liczbie 20 sztuk. Wbrew pozorom tak długi czas to dobra informacja - bo długi czas realizacji zamówienia daje szanse do startu w przetargu wielu producentom oraz umożliwia budowę dopracowanego pojazdu.

Realizacja całości zamówienia, podstawy oraz opcji, ma zakończyć się w ciągu 89 miesięcy od podpisania umowy. Każdy z zespołów trakcyjnych ma być utrzymywany przez producenta przez okres 30 lat.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena, współczynnik efektywności kosztowej oraz termin dostawy pojazdów. Jak na razie nie znamy dokładnej specyfikacji kupowanych pojazdów, oczekujemy bowiem na publikację dokumentacji postępowania.

Przypomnijmy, że jest to kolejne podejście do zakupu pojazdów piętrowych przez PKP Intercity, które zmieniło swoje preferencje wobec tego typu taboru. Pierwotnie spółka chciała kupić bowiem zestawy push-pull, jednak po wielokrotnym przekroczeniu budżetu na nie, nowy zarząd przewoźnika zdecydował się na ogłoszenie postępowania na piętrowe zespoły trakcyjne.

współpraca: Michał Szymajda
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Pasażerowie mogą dopłacić za rekompensatę ekologiczną

Innowacje

PKP Intercity: Pesa naprawia silniki w Gamach. Bez przetargu

Tabor i technika

PKP Intercity: Pesa naprawia silniki w Gamach. Bez przetargu

Roman Czubiński 04 października 2024

Griffiny pojadą 200 km/h na razie tylko w zastępstwie za Pendolino

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Pasażerowie mogą dopłacić za rekompensatę ekologiczną

Innowacje

PKP Intercity: Pesa naprawia silniki w Gamach. Bez przetargu

Tabor i technika

PKP Intercity: Pesa naprawia silniki w Gamach. Bez przetargu

Roman Czubiński 04 października 2024

Griffiny pojadą 200 km/h na razie tylko w zastępstwie za Pendolino

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5