Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity odebrało 60 zmodernizowanych przez FPS przedziałowych wagonów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
07-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Z początkiem marca PKP Intercity odebrało 60 z 90 wagonów zmodernizowanych przez firmę H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Modernizacja została wykonana w ramach zamówienia z 2022 roku wartego niemal 495 mln zł brutto. Spółka odbierze wszystkie zmodernizowane wagony najpóźniej w IV kwartale 2024 roku.

W kwietniu 2022 roku PKP Intercity podpisało umowę ze spółką H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu na wykonanie naprawy okresowej na piątym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 90 wagonów typu 111A oraz 141A oraz ich późniejszych przeglądów na trzecim poziomie utrzymania. Wartość całego zamówienia wynosi 494,8 mln zł brutto a umowa wykonywana jest w ramach konsekwentnie realizowanej strategii inwestycyjnej spółki „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”. Po modernizacjach wagony są w standardzie 174A. Są one identyczne jak dostarczane w poprzednich latach wagony tego typu.

Komfort i bezpieczeństwo podróży

– Kolejne zmodernizowane wagony, jakie do nas spływają, istotnie przyczynią się do podniesienia komfortu podróży naszymi pociągami. Stale dążymy do tego, by zgodnie z przyjętą strategią inwestycyjną spółki do 2030 roku cały nasz tabor był w pełni nowy lub zmodernizowany, a podróż była bezpieczna i wygodna – mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

– Cieszy nas fakt, że nadal pozostajemy jednym z istotnych partnerów PKP Intercity w zakresie odnowy eksploatowanego taboru. Dokładamy wszelkich starań, by maksymalnie skracać terminy dostaw wagonów, by jak najszybciej mogli z nich korzystać podróżni – obecnie wyprzedzamy harmonogram o ponad dwa miesiące Marcin Rodek, powiedział prezes zarządu H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych 

W unowocześnionych wagonach pasażerowie skorzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, systemu informacji pasażerskiej, automatycznych drzwi oraz toalet z zamkniętym obiegiem. W pojazdach znajduje się monitoring, dostępne są także oznaczenia w alfabecie Braille’a. Wózki jezdne zostały wymienione na nowsze i cichsze. Wagony są dostosowane do prędkości 160 km/h. Po modernizacji pojazdy będą kursować jako wagony przedziałowe drugiej klasy w pociągach kategorii InterCity (IC). Pierwsze zmodernizowane wagony spółka odebrała już w sierpniu 2023 roku.

Plany inwestycyjne

Dotychczas spółka zrealizowała inwestycje taborowe opiewające na kwotę 11 mld zł brutto. Zmodernizowanych zostało ponad 900 wagonów przewoźnika, 167 lokomotyw oraz 14 pojazdów typu ezt. Spółka zakupiła z kolei 81 nowych wagonów, 43 nowe lokomotywy oraz 12 nowych pojazdów typu ezt.

Spółka posiada wiele inwestycji zakontraktowanych z polskimi producentami, z czego 2,04 mld zł brutto to inwestycje właśnie z poznańskim producentem FPS Cegielski. Pozostałe to m.in. 2,97 mld zł brutto z Pesy Bydgoszcz oraz 4,99 mld zł brutto z nowosądecką firmą Newag.

1 marca rozstrzygnięty został przetarg na zakup 300 nowych wagonów, z prawem opcji na dodatkowe 150. Za realizację projektu o wartości 4 238 580 000,00 zł brutto (6 357 870 000,00 zł brutto z opcją) odpowiadać będzie firma H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5