Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKP Intercity odda Hetmana i Karpaty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKP Intercity odda Hetmana i Karpaty
Fot. Michał Szymajda
Zgodnie z przewidywaniami "Rynku Kolejowego", PKP Intercity przekaże podwykonawcy obsługę połączeń z Rzeszowa do Zagórza oraz do Hrubieszowa. Na tej pierwszej trasie podwykonawcą jest obecnie SKPL Cargo i to ten przewoźnik powinien wygrać postępowanie.

Przedmiotem ogłoszonego przez PKP IC zamówienia  jest świadczenie usług pasażerskiego transportu kolejowego na odcinkach: Rzeszów Główny – Zagórz – Rzeszów Główny (z przedłużeniem do Łupkowa w okresie wakacji) oraz Rzeszów Główny – Hrubieszów Miasto – Rzeszów Główny przez cały okres obowiązywania kolejnego rozkładu jazdy. O tym, że przewoźnik rozważa takie rozwiązanie pisaliśmy tutaj.

Plan z SA138 się nie udał


PKP Intercity od tego roku współpracuje z SKPL Cargo przy obsłudze połączeń TLK Karpaty i TLK Małopolska do Zagórza i Łupkowa. Dlatego to prywatny przewoźnik jest faworytem postępowania. Obsługa połączenia Rzeszów – Hrubieszów spalinowym zespołem trakcyjnym ma wyeliminować chroniczne problemy z opóźnieniami i odwoływaniem pociągów, wynikające najczęściej z awarii lokomotyw spalinowych. PKP Intercity planowało zresztą wynająć pojazd SA138 i już teraz, własnymi siłami, zmienić obsługę taborową połączenia, jednak pomysł został zarzucony. Według informacji "Rynku Kolejowego", przyczyną było to, że pojazd podczas prób charakteryzował się niską dostępnością, co rodziło ryzyko kolejnych problemów. 

Oczywiście problemy z kursowaniem IC Hetman z Rzeszowa do Hrubieszowa wcale się nie zakończyły. Np. dzisiaj (25 września) pociąg został odwołany na odcinku Hrubieszów – Rzeszów, o czym informuje strona PKP PLK (choć nie portal PKP Intercity). Średnio co tydzień pociąg jest opóźniony o więcej niż godzinę.

Są kontrowersje


Inicjatywa Pociągiem do Hrubieszowa wystosowała niedawno pismo do Ministerstwa Infrastruktury w sprawie planów likwidacji bezpośredniego połączenia Hrubieszów – Jelenia Góra i zastąpienia go pociągiem Hrubieszów – Rzeszów obsługiwanym przez podwykonawcę – spółkę SKPL. Jak czytamy w piśmie, założenie, że przesiadka będzie bezproblemowa jest błędne, co widać na przykładzie przesiadki na pociągi w Bieszczady. – Składy stają przy osobnych peronach, dodatkowo jeden prawie zawsze jest opóźniony i pasażerowie muszą się z przebieganiem między peronami pospieszyć. A będzie jeszcze gorzej, bo cały przyszły rok stacja Rzeszów Główny będzie w przebudowie, czyli zamknięta będzie część torów i peronów – piszą społecznicy, dodając, że przesiadka wcale nie będzie szybsza niż przepinanie wagonów.

– W trakcie przebudowy rzeszowskiej stacji wyłączona z użytkowania będzie część peronów. Jest więc bardzo prawdopodobne, że jeśli pociąg IC z Jeleniej Góry się spóźni, to dla składu na przesiadkę zabraknie miejsca przy peronach. Więc pasażerowie będą sobie musieli postać na deszczu lub mrozie i poczekać (...) składów SKPL nie znajdziemy w aplikacjach i na stronach pokazujących aktualne opóźnienia pociągów, więc planując podróż nie dowiemy się, czy przyjechać na stację o czasie, czy może jednak za godzinę – czytamy. 

Społecznicy zauważają też, że 4-godzinną podróż trzeba będzie odbyć odnowionym, ale wysłużonym szt-em SKPL zamiast klimatyzowanymi wagonami z gniazdkami 230V przy każdym siedzeniu i regulowanymi fotelami w standardzie IC. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5