15 grudnia zmieni się obsługa pociągami dalekobieżnymi stacji Zakopane. Będzie ich więcej, ale nie wszystkie zatrzymają się na dotychczas obsługiwanych stacjach i przystankach między Krakowem a miastem pod Tatrami.
15 grudnia to dzień, w którym zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy 2024/2025. Dzień ten będzie oznaczać zmianę w obsłudze stacji Zakopane.
– Od 15 grudnia każdego dnia do Zakopanego dojeżdżać będzie 10 pociągów PKP Intercity, w tym 8 połączeń z kierunku Krakowa – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Intercity. To więcej niż obecnie, gdy z Krakowa do Zakopanego dojeżdża 6 pociągów. Pociągi PKP Intercity nie zatrzymają się jednak np. na stacji Maków Podhalański.
Mniej postojów „na trasie”
– Decyzję o braku zatrzymania na stacji Maków Podhalański podjęto z powodu niskiej liczby pasażerów korzystających z pociągów dalekobieżnych na tym przystanku. Decyzja została podjęta wspólnie z organizatorem przewozów [jest nim Ministerstwo Infrastruktury – przyp. RK] – mówi Dutkiewicz.
Będą też zmiany w obsłudze innych stacji i przystanków, m.in. Suchej Beskidzkiej. – Na przystanku Sucha Beskidzka Zamek zatrzyma się 6 pociągów kursujących do i z Zakopanego – wyjaśnia rzecznik PKP Intercity. Dlaczego nie więcej? Okazuje się, że część pociągów do Zakopanego jest już za długa, by perony w Suchej mogły je przyjąć. – Perony na tym przystanku są niedostosowane do zatrzymywania pociągów o większej liczbie wagonów – mogłoby to być bardzo niebezpieczne, ponieważ ostatnie wagony zatrzymywałyby się na moście. Do czasu ich wydłużenia zawieszono postoje pociągów, które będą dłuższe niż długość dostępnego peronu – pisze Maciej Dutkiewicz.
EIC Tatry z rekordowym czasem przejazdu
Jednocześnie od marca planowane jest wprowadzenie postojów na stacji Sucha Beskidzka dla pociągu "Osterwa" Szczecin – Zakopane – Szczecin oraz wieczornego pociągu Zakopane – Kraków. Zatrzymanie tych pociągów od 15 grudnia okazało się niemożliwe ze względu na ograniczoną przepustowość jednotorowych odcinków linii.
Od 15 grudnia najszybszy pociąg kursujący między Krakowem a Zakopanem przemierzy ten odcinek w 2 godziny i 1 minutę. Chodzi o EIC Tatry. Przejazd większości pozostałych pociągów spółki PKP Intercity na tym odcinku zajmie około 2 godzin i 30 minut (nieco krócej będzie z Zakopanego do Krakowa). EIC Tatry w ruchu planowym pobije więc rekord tej trasy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.