Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: Nowe wagony Combo będą inne niż poprzednie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: Nowe wagony Combo będą inne niż poprzednie
Fot. PesaWagony Combo pierwszej serii
PKP Intercity bardzo obszernie odpowiedziało na nasze pytania dotyczące standardu kolejnych wagonów Combo, które zamówiło zarówno w Remtraku, jak i w FPS. Wagony będą inne niż te, które przewoźnik zamówił kilka lat temu w Pesie. To efekt doświadczeń eksploatacyjnych PKP Intercity i uwag pasażerów.

W ciągu ostatnich kilku ostatnich miesięcy PKP Intercity poinformowało o powierzeniu budowy wagonów Combo (w gruncie rzeczy chodzi o bardzo zaawansowaną przebudowę starych wagonów typu Y) zakładowi PKP Intercity Remtrak (45 sztuk) oraz FPS H. Cegielski (50 sztuk). Zapytaliśmy PKP Intercity o zmiany, które naszym zdaniem są konieczne, aby wagony poprawić względem serii, którą zbudowała w liczbie 60 sztuk Pesa. Lista problemów z tymi wyspecjalizowanymi wagonami jest bardzo długa.

Regularnie były w nich problemy z systemem informacji pasażerskiej, przestrzeń dla rowerzystów zaprojektowano w taki sposób, że obok siebie trudno powiesić dwa rowery podobnej wielkości, ubikacja dla niepełnosprawnych sama zamykała się i otwierała, generując przy tym ostrzeżenia dla pasażerów, również drzwi od przedziału dla pasażerów z niepełnosprawnościami potrafiły otwierać się i zamykać bez ingerencji pasażera. Nawiewy zimnego powietrza umieszczono przy nogach pasażerów, co jest bardzo problematyczne i uprzykrza życie podróżnym, przedział dla załogi jest przez nie same określane mianem klaustrofobicznego, a fotele pasażerskie spotykają się z krytyką. Problemy są nawet z odłącznikami prądu w gniazdkach w przedziałach dla rodzin z dziećmi - gdzie napisy wprowadzają w błąd co do ich faktycznego ustawienia. Na koniec okazało się, że kobiece załogi nie mogą obsługiwać samodzielnie ręcznych platform najazdowych do wagonów.)

PKP Intercity przewiduje znaczące zmiany

Poza zaznaczeniem, że PKP Intercity poświęci więcej uwagi sprawnemu działaniu informacji pasażerskiej (system opracowany przez spółkę jest dobry, ale wymaga poświęcenia mu uwagi przez obsługę) spółka zaznacza, że w ramach uzgodnień z wykonawcą (w tym wypadku FPS H. Cegielski) planuje zaimplementować na potrzeby projektu modernizacji wagonów Combo bardziej praktyczne rozwiązania z innych projektów.

– We współpracy z wykonawcą oraz producentem drzwi spółka wprowadza do obecnego, jak i kolejnych projektów zmiany w zakresie zarówno mechanicznym i elektrycznym rozwiązań, zastosowanych w drzwiach zarówno w przedziałach i toaletach dla osób z niepełnosprawnością. Kwestie związane z zimnym nawiewem są poddawane analizie i w miarę możliwości wprowadzone zostaną odpowiednie rozwiązania zaradcze – czytamy w odpowiedzi spółki.

Zmiany dla pasażerów i załogi

PKP Intercity dodaje, że w kolejnych projektach Combo przestrzeń dla drużyny zostanie zwiększona w zakresie maksymalnym, na tyle ile pozwolą względy konstrukcyjne. Najważniejsza informacja: fotele proponowane do kolejnej puli wagonów Combo zostały przez producenta zoptymalizowane względem przekazanych uwag PKP Intercity oraz pasażerów (m.in. część lędźwiowa). Z kolei w wyniku dokonanej analizy po otrzymaniu zgłoszenia, podjęta została decyzja o zmianie lokalizacji opisu wyłącznika gniazdka w przedziałach poprzez jego przeniesienie nad w/w wyłącznik, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.

– PKP Intercity po stwierdzeniu opinii dotyczących eksploatacji i obsługi platform najazdowych podjęło dialog z wykonawcą modernizacji (PESA) oraz producentem rampy. W efekcie długotrwałych ustaleń i testów proponowanych prototypów udało się wypracować model rampy, który jest prostszy w obsłudze i poręczny, co ułatwia jej obsługę – kończy przewoźnik.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5