W Warszawie na Dworcu Centralnym odbyła się konferencja prasowa z udziałem przedstawicieli spółki PKP Intercity, którzy zaprezentowali szczegóły dotyczące nowej odsłony marki TLK i związaną z tym rewolucyjną ofertę biletową.
Spółkę reprezentowali prezes zarządu Krzysztof Celiński, członek zarządu i dyrektor handlowy Marek Nitkowski oraz brand manager TLK Maciej Szafurski. Na początek prezes Celiński nawiązując do kryzysu ekonomicznego, wspomniał o spadku liczby podróżnych, jaki dotknął m.in. PKP Intercity. W I półroczu 2009 roku spółka przewiozła 8-10% pasażerów mniej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Prezes dodał jednak, że liczy na to, iż w 2010 roku te wielkości zaczną rosnąć. Z kolei dyrektor Nitkowski powiedział, że PKP Intercity musi przewartościować swoją ofertę ze względu na recesję, bo to co jest w tej chwili, jest zbyt zagmatwane dla klienta i właśnie dlatego firma prezentuje m.in. "nową twarz" TLK. Od 13 grudnia pod odnowionym szyldem TLK, będzie jeździć po kraju 377 pociągów. Zastąpią one część ekspresów oraz pociągi pospieszne.

*Od lewej: brand manager TLK Maciej Szafurski, prezes PKP Intercity Krzysztof Celiński oraz członek zarządu i dyrektor handlowy PKP Intercity Marek Nitkowski (fot. Rynek Kolejowy).
Na konferencji pojawił się także były prezes PKP Intercity Jacek Prześluga, który jako "ojciec" marki TLK oraz przedstawiciel niezależnej Agencji PR Look At, działającej na zlecenie przewoźnika, zaprezentował szczegóły związane z nową odsłoną brandu. TLK to odpowiedź PKP Intercity na rosnące oczekiwania pasażerów pociągów dalekobieżnych. Tanie Linie Kolejowe, tak chętnie wybierane przez grupę mniej zamożnych klientów, dostosowują swoją ofertę do oczekiwań rynku. Będzie nowa taryfa, konsolidująca stosowane dotychczas stawki cen na pociągi pośpieszne i pociągi TLK, będą nowe oferty promocyjne i nowe połączenia. Poza dotychczasowymi promocjami pasażerowie będą mieli do wyboru 5 zupełnie nowych atrakcyjnych ofert.

*były prezes PKP Intercity Jacek Prześluga prezentuje nową ofertę spółki (fot. Rynek Kolejowy).
Co czeka pasażerów Tanich Linii Kolejowych już w najbliższym miesiącu? Spółka wprowadza tzw. kolorowe bilety TLK, którymi oznakowane będą poszczególne oferty promocyjne. I tak:
- Miejscówka na życzenie zamiast miejscówki obowiązkowej - dostępna w klasie 1 pociągów w cenie 10 złotych
- Bilet Fioletowy - ceny relacyjne: niższe ceny biletów na wybranych trasach TLK. Przykładowo podróż z Krakowa do Warszawy kosztować będzie 35 zł (kl. 2) lub 55 zł (kl. 1), a nie jak dotychczas - 54 i 81 (z miejscówką)
- Bilet Szary - tańszy o 20% bilet na przejazd powrotny w przypadku skorzystania z oferty TLK od godz. 12.00 w poniedziałek do godz. 12.00 w piątek
- Bilet Niebieski - 4 bilety w pełnej cenie i 5 bilet - gratis
- Bilet Czerwony - bilet z wyprzedaży: comiesięczna wyprzedaż biletów TLK na wybrane pociągi w cenie niższej nawet o 60%
- Bilet Pomarańczowy - uzbierawszy 10 biletów z 1 klasy TLK (wraz z miejscówką) pasażer otrzymuje wakacyjny voucher uprawniający do podróży w 1 klasie pociągu InterCity w czasie wakacji za cenę 1 zł
- Bilet Zielony - specjalne extra ceny biletów na specjalne okazje (np. ważne mecze, koncerty, rocznice itp.)
- Fuks - bilet za 20 zł na dowolnej trasie w pociągu TLK, duże kontyngenty i rewelacyjnie niska cena.
W pociągach TLK utrzymane zostaną także inne dziś obowiązujące oferty, w tym Bilet Podróżnika, Bilet Weekendowy, Wspólny Przejazd, Rodzina z PKP Intercity, legitymacja seniora, kolorowe karty Intercity, bilety odcinkowe tygodniowe, miesięczne i kwartalne, a także ulgi ustawowe dla studentów, emerytów i rencistów. Kolejna nowość TLK to tańsze o 5% bilety kupione w Internecie. Oprócz tego wprowadzona zostaje oferta CITY BILET dla posiadaczy biletów odcinkowych: bilety tygodniowe i miesięczne już od 18 listopada będą tańsze o 30%. Nowością jest także oferta Last Minute<26, skierowana do wszystkich uczniów i studentów, którzy nie ukończyli 26 roku życia. Będzie ona obowiązywać w 2 klasie pociągów InterCity i bez względu na destynację, cena biletu wynosić bedzie 26 zł. Warunek, to nabycie biletu nie wcześniej niż na 30 minut przed planowanym odjazdem pociągu.

*Wagon 2 klasy w nowym malowaniu marki TLK (fot. Rynek Kolejowy).