Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity nie zmodernizuje starych EU07 do prędkości 160 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-08-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity nie zmodernizuje starych EU07 do prędkości 160 km/h
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.plLokomotywa EU07A-002 na czele pociągu IC Mieszko
Program modernizacji najstarszych lokomotyw elektrycznych EU/EP07 należących do PKP Intercity został zawieszony i małe są szanse, że spółka do niego wróci. Podjęto mądrą decyzję o inwestowaniu w nowy sprzęt.

W ubiegłym tygodniu PKP Intercity ogłosiły dość zaskakujący przetarg na zakup 20 elektrowozów zdolnych rozpędzać się do prędkości 160 km/h. Lokomotywy te mają być jednosystemowe i prowadzić krajowe pociąg, głównie kategorii IC. Spółka tak opisywała swoją decyzję.

– Dwadzieścia nowych lokomotyw to kolejna „cegiełka” w realizacji naszej strategii inwestycyjnej. Zamówione pojazdy pozwolą lepiej wykorzystywać nowe i zmodernizowane wagony, których cały czas przybywa dzięki realizowanym umowom. Zapewnią również płynniejsze funkcjonowanie i realizację rozkładu dzięki zwiększaniu rezerw taboru – podkreśla Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity odpowiedzialny za politykę taborową spółki.

Od początku podejrzewaliśmy, że zakup ten wiąże się z rezygnacją planów spółki na kosztowną i nieperspektywiczną modernizację 20. lokomotyw EU07 (lub EP07), której geneza sięga lat 60-tych. Tym bardziej, że z rynku zniknął jedyny wykonawca – Olkol – które takiej naprawy chciał się podjąć (kontraktu nie udało się zrealizować, obecnie zakład już nie funkcjonuje).

– Projekt modernizacji lokomotyw EU07 w ramach naprawy P5 został zawieszony – napisało PKP Intercity w odpowiedzi na nasze pytania.

W spółce znajdują się trzy lokomotywy EU07A, zdolne rozpędzać się do prędkości 160 km/h. Dwie z nich znajdują się w eksploatacji (EU07A wróciła właśnie do ruchu po półrocznej przerwie spowodowanej naprawą po wypadku w Warlubiu), trzecia (001) przechodzi naprawę P4. Prawdopodobnie na tym skończy się eksperyment z przebudową popularnych, zasłużonych „siódemek”.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5