PKP Intercity odrzuciło ofertę Seville Rail Rent, które chciało wydzierżawić PKP Intercity dziesięć lokomotyw elektrycznych, z których część miała prowadzić pociągi z prędkością 160 km/h.
Pomimo tego, że oferta firmy leasingowej
mieściła się w kosztorysie zamawiającego, PKP Intercity nie zdecydowało się na wypożyczenie belgijskich lokomotyw, które zaoferowała spółka. Polski operator chce wypożyczyć 10 pojazdów, z których część
musi poruszać się z prędkością 160 km/h, a część - 125 km/h. Konieczność leasingu wynika z problemami z terminowymi naprawami i serwisem własnych lokomotyw EP09.
– Badanie oferty wykazało, że podlega ona odrzuceniu we wszystkich częściach zamówienia, na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp – napisało PKP Intercity nie precyzując co konkretnie dyskwalifikowało ofertę leasingodawcy. W związku z tym, że na wszystkie pięć zadań w przetargu ofertę złożyło wyłącznie Seville Rail Rent, przetarg został unieważniony.
Zadaliśmy operatorowi pytanie dotyczące konkretnych przyczyn, dla których nie wziął pod uwagę oferty wynajmu belgijskich lokomotyw HLE 21.
O ich obecności w Polsce i parametrach piszemy tutaj.