Pomimo fiaska przetargu na wykonanie napraw P4 lokomotyw EP08, PKP Intercity nie zamierza rezygnować z eksploatacji tej krótkiej i specyficznej serii lokomotyw.
PKP Intercity nie udał się przetarg na wykonanie przeglądów i napraw na poziomie P4 swoich siedmiu sprawnych lokomotyw EP08. Powodem decyzji o rezygnacji z wyboru oferty na takie prace była zbyt wysoka kwota, jakiej żądali potencjalni wykonawcy.
W dokumentacji przetargowej czytamy o unieważnieniu przetargu na P4 siedmiu nietypowych lokomotyw EP08. Powodem jest kolosalna kwota, jakiej chcą potencjalni wykonawcy napraw.
Piszemy o tym tutaj. Zapytaliśmy PKP Intercity, czy przetarg będzie powtarzany oraz o to, kiedy PKP Intercity zamierza zakończyć eksploatacje tej krótkiej serii pojazdów, rozpędzającej się jedynie do 140 km/h (a do tego, w myśl obecnych przepisów, aby kursować powyżej 130 km/h potrzebny jest drugi maszynista w kabinie,
może się to jednak zmienić).
– PKP Intercity planuje powtórzyć postępowanie. Większość lokomotyw jest po przeglądach P5 i będą one kierowane cyklicznie na P4 zgodnie z cyklem przeglądowo-naprawczym. Obecnie nie planujemy rezygnować z eksploatacji tych pojazdów – powiedziała Katarzyna Grzduk, rzeczniczka PKP Intercity.
O nowym przetargu na naprawy EP08 będziemy pisać.