Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity na dłużej z SKPL. Jest rozstrzygnięcie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
07-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity na dłużej z SKPL. Jest rozstrzygnięcie
Fot. SKPL
PKP Intercity zwiąże się z prywatnym przewoźnikiem SKPL na cztery lub nawet pięć lat. Państwowa spółka rozstrzygnęła przetarg na dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych.

PKP Intercity od kilku lat uruchamia na południu Polski pociągi zestawione z należących do SKPL spalinowych zespołów trakcyjnych. Najpierw współpraca opierała się na umowach rocznych. W tym roku PKP Intercity zmieniło podejście i ogłosiło w sierpniu postępowanie na czteroletnią dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych z opcją przedłużenia o kolejny rok. Zgodnie z przewidywaniami, wystartował w nim tylko SKPL.

Wczoraj (6 grudnia) PKP Intercity rozstrzygnęło postępowanie. Jak czytamy, "Badanie oferty wykazało, że złożona oferta jest ważna i podlega rozpatrzeniu. Zamawiający (...) uznał ją za ofertę najkorzystniejszą". To oznacza, że PKP Intercity zwiększyło budżet – SKPL oferowało 169 mln zł, a PKP Intercity szacowało koszty na 60 mln zł brutto z prawem opcji i 127 mln zł bez prawa opcji. Wkrótce powinno dojść do podpisania umowy. Można zauważyć, że państwowy przewoźnik również wczoraj zwiększył budżet na nowe lokomotywy i zaakceptował ofertę Newagu.

Przypomnijmy jeszcze, że PKP Intercity znacząco zmieniło pierwotną specyfikację zamówienia na dzierżawę taboru. Zamawiający dopuszcza możliwość przekazania pojazdów wyposażonych w klimatyzację nie później niż po 15 miesiącach od podpisania umowy – co może pasować do harmonogramu prac na jednostkach SN84 zapowiedzianych przez SKPL. Co ciekawe, zamawiający dopuszcza zastosowanie dwóch pojazdów dwuczłonowych – o ile są to pojazdy tego samego typu. Otwiera to drogę dla dopiero dopuszczanych do ruchu pojazdów DM90 sprowadzonych przez SKPL z Holandii. Jak zdradził nam prezes SKPL, spółka jest na finiszu polonizacji i uruchomienia tych pojazdów – możemy się ich spodziewać na torach w pierwszej połowie przyszłego roku.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5