Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
04-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów
fot. M. SzymajdaPKP Intercity ma już sześć nowych Flirtów.
Na początku lipca PKP Intercity odebrało szósty elektryczny zespół trakcyjny Flirt z dwunastu, które zamówiło w siedleckiej fabryce Stadler Polska. Pojazd wozi już pasażerów.

Szósty ED160 pochodzi z zamówienia złożonego w Stadlerze w 2019 roku. Całe zamówienie na 12 pojazdów jest warte 1,015 mld zł brutto. Podpisany kontrakt obejmuje utrzymanie techniczne nowej floty przez okres 15 lat. Podobnie jak Flirty dostarczone w 2015 roku, mogą rozpędzać się do prędkości 160 km/h, wewnątrz nich zaszły jednak pewne zmiany. Z punktu widzenia pasażera najważniejszą jest zmiana foteli na inne oraz zmniejszenie liczby miejsc siedzących w części barowej. O innych różnicach pisaliśmy podczas testu pojazdu.

Jak przypomina PKP Intercity, w układzie docelowym nowe pojazdy od Stadler Polska będą kursowały przez całą Polskę i uzupełnią ofertę m.in. na ciągach:
• Szczecin – Poznań – Łódź – Lublin;
• Szczecin – Poznań – Łódź – Kraków;
• Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Kraków;
• Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Katowice;
• Olsztyn – Warszawa – Kraków;
• Olsztyn/Białystok – Warszawa – Częstochowa – Bielsko Biała/Racibórz.

Najnowszy Flirt odebrany przez PKP Intercity w pierwszy kurs z pasażerami wyprawiony został w niedziele 2 lipca. Odebrana jednostka obsługuje pociąg San z Warszawy przez Radom, Sandomierz i Jarosław do Przemyśla.

Starsze i nowe Flirty mogą kursować w parach

– Każda inwestycja PKP Intercity jest przeprowadzana z myślą o naszych pasażerach, których zawsze stawiamy na pierwszym miejscu. Nowoczesne pojazdy, jak te właśnie odebrane od Stadler Polska, są namacalnym dowodem na pozytywną zmianę polskiej kolei. Coraz więcej połączeń jest obsługiwanych przez nowy lub zmodernizowany tabor, dzięki czemu kolej staje się coraz bardziej preferowanym przez pasażerów środkiem transportu – mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

Jak podaje biuro prasowe PKP Intercity, dostarczane obecnie pojazdy są kompatybilne z Flirtami przekazanymi przez firmę Stadler Polska do PKP Intercity w 2015 roku. Oznacza to, że można łączyć jednostki z 2015 roku z pojazdami z najnowszej serii. Taka możliwość daje przewoźnikowi dużą elastyczność operacyjną. Dodatkowo inwestycja pozwoli na większe ujednolicenie parku taborowego spółki.

– Jestem przekonany, że produkowane przez Stadler Polska pojazdy będą bardzo dobrze służyły przewoźnikowi, ale przede wszystkim pasażerom. To kolejne składy tego typu, które dostarczamy PKP Intercity, co jest dowodem zaufania do naszej pracy i potwierdzeniem wysokiej jakości pojazdów z naszej siedleckiej fabryki – mówi Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska.

PKP Intercity będzie miało łącznie 32 Flirty

Produkowane przez Stadler Polska pojazdy zostały zaprojektowane z myślą o ochronie środowiska. Ich lekka, aluminiowa konstrukcja gwarantuje niższe zużycie energii. Są zbudowane między innymi z ekologicznych materiałów, które podlegają recyklingowi. Dodatkowo są wyposażone w system odzyskiwania energii, dzięki czemu mogą oddawać do sieci trakcyjnej energię wytworzoną podczas hamowania. Większy komfort podróży zapewni wygłuszenie akustyczne, co będzie skutkować mniejszą emisją hałasu do wnętrza składów.

Wszystkie dwanaście pojazdów trafi do PKP Intercity do końca IV kwartału 2023. Kontrakt zaliczył opóźnienie, o czym pisaliśmy tutaj.  Po zakończeniu dostaw spółka będzie mieć łącznie 32 pojazdy serii ED160. Wejście do służby kolejnych ED160 będzie oznaczać kolejne zmiany w obsłudze linii. Składy wagonowe z pociągów IC będą mogły być przekazane do obsługi połączeń TLK o niższym standardzie. I tak na przykład:

Pociąg IC Wybicki w relacji Kraków – Poznań będzie uruchomiony na ED160 od 24.07

Pociąg IC Wybicki w relacji Poznań – Kraków będzie uruchomiony na ED160 od 25.07

Pociąg IC Osterwa w relacji Kraków – Szczecin będzie uruchomiony na ED160 od 24.07

Pociąg IC Osterwa w relacji Szczecin – Kraków będzie uruchomiony na ED160 od 25.07
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Michał Szymajda 17 października 2023

Stadler podbija rynek wodorowy w USA

Tabor i technika

Stadler podbija rynek wodorowy w USA

Jakub Madrjas 13 października 2023

PKP Intercity ma już większość nowych Flirtów

Tabor i technika

PKP Intercity ma już większość nowych Flirtów

Michał Szymajda 10 października 2023

Zobacz również:

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Michał Szymajda 17 października 2023

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

Tabor i technika

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

inf. pras 16 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Michał Szymajda 17 października 2023

Stadler podbija rynek wodorowy w USA

Tabor i technika

Stadler podbija rynek wodorowy w USA

Jakub Madrjas 13 października 2023

PKP Intercity ma już większość nowych Flirtów

Tabor i technika

PKP Intercity ma już większość nowych Flirtów

Michał Szymajda 10 października 2023

Zobacz również:

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Michał Szymajda 17 października 2023

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

Tabor i technika

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

inf. pras 16 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5