Postępują dostawy nowych zespołów trakcyjnych do PKP Intercity. Spółka wprowadziła do swojego taboru już większość z dwunastu zamówionych pojazdów.
Dwanaście podobnych do zamówionych w 2013 roku Flirtów PKP Intercity zamówiło w sierpniu 2019 roku. Do przetargu stawił się tylko Stadler Polska i wkrótce podjął się on produkcji nowych ED160, z których pierwszy pokazano
na targach Trako 2021, a kursowanie zaczął jesienią 2022.
Pojazdy różnią się głównie zamontowanym systemem bezpieczeństwa, są też inne fotele, nieco inny układ przedziału barowego. – Obecnie odebraliśmy 9 z 12 zamówionych pojazdów ED160 – powiedział rzecznik prasowy PKP Intercity, Cezary Nowak. Jak dodaje, świeżo odebrane Flirty zastąpiły składy wagonowe na połączeniach:
- IC Kinga – w rel. Warszawa – Kraków – od maja 2023;
- IC Koziołek – w rel. Poznań – Lublin – od września 2023;
- IC Zatoka – w rel. Gdynia – Poznań – od września 2023.
Wcześniej odebrane zespoły trakcyjne obsługują zaś pociągi:
- IC Kociewie – w rel. Łódź – Gdynia – od grudnia 2022
- IC Osterwa – w rel. Kraków – Szczecin od lipca 2023
- IC Wybicki – w rel. Kraków – Poznań od lipca 2023
- IC Włókniarz – w rel. Łódź – Poznań od marca 2023
Dla większości nowych Flirtów wybrano więc trasy niezbyt długie, o przewidywalnych potokach podróżnych, gdzie zespoły trakcyjne dobrze się spisują. – Odbiór pozostałych 3 składów planowany jest do końca tego roku – dodał Cezary Nowak.