Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKP Intercity ma coraz mniej wagonów sypialnych i kuszetek

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKP Intercity ma coraz mniej wagonów sypialnych i kuszetek
Fot. PKP Intercity (zdjęcie ilustracyjne)Przedział sypialny trzyosobowy w pociągu PKP Intercity
Zapytaliśmy PKP Intercity o liczbę wagonów sypialnych i kuszetek, którymi dysponuje obecnie spółka. Ile z nich na co dzień włączanych jest do pociągów?

O liczbę sprawnych wagonów odpowiednich dla komunikacji nocnej pytamy PKP Intercity co kilkanaście miesięcy. W rozkładzie jazdy pociągów nocnych spółki zdarzają się roszady (np. wydłużenie nocnego Chopina do Monachium), ale liczba nocnych połączeń od lat jest stała.

– Do ruchu dostępnych jest 49 wagonów sypialnych i 17 wagonów z miejscami do leżenia, z czego do pociągów jest włączonych 31 wagonów sypialnych i 8 wagonów z miejscami do leżenia – napisało PKP Intercity.

Jeszcze w 2021 roku PKP Intercity miało sporo więcej takich wagonów – 69 sypialnych i 21 kuszetek. Wagony miały być wówczas „gotowe do eksploatacji”, jednak w praktyce część z nich od wielu miesięcy nie pojawiała się w ruchu planowym i nie miała ważnych przeglądów. W 2022 roku spółka miała 61 "sprawnych" wagonów sypialnych i 21 kuszetek. Liczba wagonów do komunikacji nocnej maleje więc drastycznie z każdym rokiem.

Zwróciliśmy uwagę, że sporo wagonów sypialnych i kuszetek można zobaczyć przy zakładzie Remtrak pod Idzikowicami przy Centralnej Magistrali Kolejowej. To spółka-córka PKP Intercity. Co tam robią?

– W Idzikowicach znajduje się 6 wagonów sypialnych i 1 wagon z miejscami do leżenia. Wszystkie wskazane wagony przechodzą w zakładzie w Libiszowie planowe czynności utrzymaniowe – poinformował nas Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kto kupuje lokomotywy od PKP Intercity?

Tabor i technika

Kto kupuje lokomotywy od PKP Intercity?

Jakub Madrjas 26 marca 2024

Ministerstwo Infrastruktury: 40% wagonów PKP Intercity nie jeździ

Tabor i technika

PKP Intercity obiecuje: Teraz już internet będzie niezawodny

Tabor i technika

Tylko FPS może dostarczyć lokomotywy manewrowe dla PKP Intercity

Tabor i technika

Zobacz również:

Kto kupuje lokomotywy od PKP Intercity?

Tabor i technika

Kto kupuje lokomotywy od PKP Intercity?

Jakub Madrjas 26 marca 2024

Ministerstwo Infrastruktury: 40% wagonów PKP Intercity nie jeździ

Tabor i technika

PKP Intercity obiecuje: Teraz już internet będzie niezawodny

Tabor i technika

Tylko FPS może dostarczyć lokomotywy manewrowe dla PKP Intercity

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5