Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: Lokomotyw na letni sezon nam nie zabraknie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
01-06-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: Lokomotyw na letni sezon nam nie zabraknie
Fot. M. SzymajdaEP09 w Pesie Mińsk Mazowiecki
PKP Intercity zapewnia, że w sezonie letnim nie zabraknie jej lokomotyw do prowadzenia rekordowej liczby pociągów. Ale spółka nie ukrywa, że sytuacja z dostępnością elektrowozów jest skomplikowana.

– Na sezon letni lokomotyw nam nie zabraknie. Wiedzieliśmy, że będzie problem z wykonaniem napraw EP09 (mogących prowadzić pociągi z prędkością 160 km/h – dop. red.), ponieważ nie było do tego chętnych, dlatego zleciliśmy wykonanie napraw P4 Pesie Mińsk Mazowiecki i Remtrakowi. Te naprawy postępują, jesteśmy z nich zadowoleni – powiedział Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity odpowiedzialny za tabor. Na razie Pesa z Mińska wykonała naprawy P4 trzech elektrowozów EP09. Trzecia z lokomotyw stała obok ostatniego zmodernizowanego ED74 podczas uroczystości zorganizowanej 31 maja.

– Przez długie lata nie zajmowaliśmy się remontami lokomotyw. Postanowiliśmy wziąć udział w przetargu zorganizowanym przez PKP Intercity, bo wiedzieliśmy, że przewoźnik będzie mieć problem ze znalezieniem wykonawcy. Pierwsze dwie EP09 po naprawie P4 jeżdżą w PKP Intercity bez problemu, trzecia sztuka, która stoi obok nas, jest po odbiorach. Przyspieszamy z tym projektem, aby z końcem czerwca przekazać spółce kolejne pojazdy do realizacji rozkładu jazdy – powiedział Jacek Bilski, prezes Pesy Mińsk Mazowiecki. Dodał, że projekt napotkał problemy, ponieważ niemal każda EP09, którą otrzymał miński zakład do napraw, różni się od siebie. – Po naszych naprawach będą już w jednym standardzie – dodał.

Jarosław Oniszczuk z PKP Intercity, dodał, że czeskie Vectrony na połączeniach do Bohumina pojawią się, ponieważ spółka chce mieć w swoim taborze jak najwięcej lokomotyw szybkich, z ETCS. Leasingu długoterminowego podobnych pojazdów spółka nie planuje, ale do realizacji połączeń Gdynia – Berlin i Warszawa – Berlin będzie korzystać z kilku wielosystemowych pojazdów, z których korzysta także obecnie. Nie wykluczone, że do obsługi większej liczby pociągów międzynarodowych w taborze PKP Intercity pojawi się Vectron z PKP Cargo.

Kolejna para BWE w relacji Warszawa - Berlin - Warszawa, która zostanie uruchomiona 11 czerwca, będzie prowadzona przez lokomotywę, którą zorganizuje niemiecki partner projektu - Deutsche Bahn.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nowy tabor w Hrubieszowie, szybko do Krakowa i Gdańska

Pasażer

PKP Intercity: Nowy tabor w Hrubieszowie, szybko do Krakowa i Gdańska

Michał Szymajda 17 października 2023

TLK Hańcza nie dojedzie do Kowna. Za to będzie ciaśniej

Pasażer

TLK Hańcza nie dojedzie do Kowna. Za to będzie ciaśniej

Kasper Fiszer, Jakub Madrjas 18 października 2023

PKP Intercity kontra CD. Gdzie kupić bilet na międzynarodowy pociąg?

Pasażer

PKP Intercity kontra CD. Gdzie kupić bilet na międzynarodowy pociąg?

Michał Szymajda, Tomasz Michalczyk 15 października 2023

Pesa i Newag z ofertą na 8,5 mld złotych za piętrowe push-pulle dla PKP IC

Tabor i technika

Jakdojade.pl będzie sprzedawać bilety PKP Intercity

Pasażer

Jakdojade.pl będzie sprzedawać bilety PKP Intercity

Jakub Madrjas 13 października 2023

Będzie nocny pociąg z Polski do Niemiec

Pasażer

Będzie nocny pociąg z Polski do Niemiec

Michał Szymajda 13 października 2023

Zobacz również:

PKP Intercity: Nowy tabor w Hrubieszowie, szybko do Krakowa i Gdańska

Pasażer

PKP Intercity: Nowy tabor w Hrubieszowie, szybko do Krakowa i Gdańska

Michał Szymajda 17 października 2023

TLK Hańcza nie dojedzie do Kowna. Za to będzie ciaśniej

Pasażer

TLK Hańcza nie dojedzie do Kowna. Za to będzie ciaśniej

Kasper Fiszer, Jakub Madrjas 18 października 2023

PKP Intercity kontra CD. Gdzie kupić bilet na międzynarodowy pociąg?

Pasażer

PKP Intercity kontra CD. Gdzie kupić bilet na międzynarodowy pociąg?

Michał Szymajda, Tomasz Michalczyk 15 października 2023

Pesa i Newag z ofertą na 8,5 mld złotych za piętrowe push-pulle dla PKP IC

Tabor i technika

Jakdojade.pl będzie sprzedawać bilety PKP Intercity

Pasażer

Jakdojade.pl będzie sprzedawać bilety PKP Intercity

Jakub Madrjas 13 października 2023

Będzie nocny pociąg z Polski do Niemiec

Pasażer

Będzie nocny pociąg z Polski do Niemiec

Michał Szymajda 13 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5