Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity kupuje 63 lokomotywy wielosystemowe na prędkość min. 200 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity kupuje 63 lokomotywy wielosystemowe na prędkość min. 200 km/h
fot. Newag
PKP Intercity rozpisały spory przetarg na dostawy co najmniej 63 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych z możliwością zwiększenia zamówienia o kolejne 32 jednostki. Postępowanie prowadzone jest w formule dialogu konkurencyjnego. Producent będzie musiał uzyskać dopuszczenie do eksploatacji pojazdów w sześciu krajach.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 63 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych o prędkości nie mniejszej niż 200 km/h wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Przewidziano też opcję w postaci możliwości zwiększenia zamówienia maksymalnie o kolejne 32 lokomotywy. Zamawiający nie opublikował jeszcze szczegółowej specyfikacji zamówienia.

– Rozpoczynamy proces jednego z największych zakupów w historii PKP Intercity. Nowoczesne i szybkie lokomotywy pozwolą na szybsze podróże, co będzie miało duży wpływ na dalszy wzrost liczby pasażerów. Nasze plany zakładają, że do 2030 roku chcemy przewozić 74 mln osób rocznie i stać się pierwszym wyborem dla pasażerów przy okazji podróży długodystansowych. Nowe lokomotywy będą elektryczne, co będzie stanowić kolejny krok na naszej drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Postępowanie prowadzone jest w trybie dialogu konkurencyjnego. Termin składania wniosków o udział mija 1 lipca. Założono, że badanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i zaproszenie do udziału w dialogu konkurencyjnym nastąpi w lipcu 2021 r. Od sierpnia prowadzony będzie dialog z wykonawcami, a pod koniec października wysłane zostaną zaproszenia do składania ofert. Czas na składanie ofert przewidziano w listopadzie i grudniu 2021 r., a rozstrzygnięcie – w lutym 2022 r. Harmonogram ma charakter umowny.

O zamówienie mogą ubiegać się podmioty, które wykażą się odpowiednim doświadczeniem. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich pięciu lat zrealizowały dostawę (dostawy) lub naprawę okresową, lub naprawę okresową z modernizacją (modernizacjami) łącznie nie mniej niż 10 (dziesięciu) pojazdów kolejowych z napędem elektrycznym oraz świadczyły co najmniej 15 usług utrzymania pojazdów kolejowych z napędem elektrycznym obejmującym czynności utrzymaniowe na drugim poziomie utrzymania, 10 usług utrzymaniowych na trzecim poziomie utrzymania oraz co najmniej pięć usługi na co najmniej czwartym poziomie utrzymania. Wadium dla składających oferty ustalono na poziomie 28,3 mln zł.

O wyborze ofert zdecydują cena jednostkowa dostawy pojazdu. stawka za świadczenie usług utrzymania, gwarancja dla pojazdu co najmniej 36 miesięcy. maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km na poziomie nie większym niż trzy, współczynnik gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95%, współczynnik niezawodności technicznej na poziomie co najmniej 95 %. Jak podaje PKP Intercity, ze względu na złożoność zamówienia nie jest możliwe na tym etapie postępowania podani znaczenia (wag) kryteriów oceny ofert

Na realizację zamówienia, z utrzymaniem, przeznaczono 120 miesięcy – z zastrzeżeniem, że termin ten może ulec zmianie w trakcie dialogu konkurencyjnego. Zamawiający może skorzystać z opcji tylko częściowo oraz stopniowo. Okoliczności skorzystania z prawa opcji przez zamawiającego określone zostaną w dokumentacji postępowania po przeprowadzeniu dialogu z wykonawcami.

Nowe wielosystemowe lokomotywy będą mogły poruszać się na liniach kolejowych zasilanych prądem o różnych wartościach napięć: 3kV DC, 15kV AC, 25kV AC. Producent będzie musiał uzyskać dopuszczenie do eksploatacji pojazdów w sześciu krajach: Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Wszystkie lokomotywy będą wyposażone w system ETCS poziomu drugiego.

– Możliwości wielosystemowych lokomotyw pozwolą na wykorzystanie zmodernizowanych tras kolejowych i zaproponowanie pasażerom bardzo atrakcyjnych czasów podróży, a w przyszłości ich parametry pozwolą na efektywną eksploatację również na nowych liniach kolejowych. Pojazdy obsłużą zarówno trasy krajowe, jak i międzynarodowe, co pozwoli nam rozbudowywać ofertę połączeń zagranicznych – zapowiada Adam Laskowski, członek Zarządu PKP Intercity.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5