Po zeszłorocznym zakupie pojazdów szynowo-drogowych Crab stacjonujących w Gdyni, Krakowie i Przemyślu PKP Intercity chce zamówić podobną maszynę, która stacjonowałaby na warszawskim Grochowie. Spółka rozpisała już przetarg – głównym kryterium wyboru oferenta będzie cena.
PKP Intercity ogłosiło niedawno przetarg na dostawę szynowo-drogowego pojazdu manewrowego. Ma on być przystosowany do jazdy po torze normalnym i dysponować siłą uciągu co najmniej 15 kN. Specyfikacja warunków zamówienia wskazuje, że pojazd ma umożliwiać przetaczanie wagonów o masie 320 ton. Prędkość, jaką ma rozwijać pojazd po szynach i po drodze bez obciążenia, ma wynieść nie mniej niż 5 km/godz., a z maksymalnym obciążeniem (po torze) – 2 km/godz. Dostawca ma zaoferować przewoźnikowi co najmniej 24-miesięczny okres gwarancji.
Pojazd trafi na Grochów, gdzie montowana jest tokarnia podtorowa
– Przetarg realizowany jest dla potrzeb Zakładu Centralnego. Jednym z najważniejszych wymogów techniczznych jest możliwość bezkolizyjnego przejazdu po nowej tokarni podtorowej, która jest obecnie montowana na bocznicy Warszawa Grochów. Tam też będzie stacjonował pojazd – mówi Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Samą tokarnię, jak czytamy w dokumentacji przetargowej, przygotowuje Fabryka Obrabiarek Rafamet SA.
Termin składania ofert w postępowaniu upływa 16 lipca. – Oferty będą oceniane według poniższych kryteriów: cena (70 pkt), okres gwarancji (20 pkt), termin dostawy (10 pkt) – mówi nasza rozmówczyni. Oferenci nie mogą przy tym zaoferować terminu dostawy dłuższego niż sześć miesięcy.
Pojazd będzie podobny do znanych z Gdyni czy Krakowa crabów
Agnieszka Serbeńska przypomina przy tym, że PKP Intercity eksploatuje już sześć podobnych pojazdów szynowo-drogowych dostarczonych w zeszłym roku. – Stacjonują one w zakładach Północnym i Południowym – mówi. Spółka kupiła wówczas pojazdy Crab 1500E. Każdy z nich kosztował ok. 450 tys. zł. Prowadzą one prace manewrowe w zakładach obsługi taboru w Gdyni, Krakowie oraz Przemyślu.
Wówczas dostawcą pojazdów była firma Wichary Technologies. – Niewielkie rozmiary oraz mały promień skrętu umożliwiają swobodne manewrowanie pojazdem, szzczególnie w miejscach o ograniczonej przestrzeni. Natomiast duża średnica kół kolejowych usprawnia przetacanie taboru na przejazdach przez obrotnice oraz przez przesuwnice wagonowe – chwali pojazdy Crab przewoźnik.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.