Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity kupi jednostki na co najmniej 300 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
17-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-03-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity kupi jednostki na co najmniej 300 km/h
fot. PKP Intercity
W przyszłym roku PKP Intercity ogłosi przetarg na 26 z opcją na kolejne 20 pociągów dużej prędkości. Jednostki rozpędzą się do prędkości co najmniej 300 km/h i razem z Pendolino będą obsługiwały najwyższą kategorię połączeń przewoźnika.

PKP Intercity przygotowuje się do zakupu pociągów dużej prędkości. Przetarg na to zadanie ma zostać ogłoszony po rozstrzygnięciu postępowania na pociągi piętrowe - 42 jednostki w podstawie oraz 30 w ramach opcji. Wiceminister Infrastruktury Piotr Malepszak potwierdził właśnie, że przetarg na pojazdy KDP dla PKP Intercity ruszy w przyszłym roku i będzie dotyczył pociągów do prędkości 300 km/h.

– W przyszłym roku planujemy ogłosić przetarg na 26 jednostek w podstawie oraz 20 kolejnych w opcji. To będą pojazdy na prędkość 300-320 km/h, co będzie odwzorowaniem parametrów infrastruktury, jaką planujemy zbudować w ramach CPK. Ten wolumen pojazdów spokojnie zapewni nam pokrycie obsługi “Linii Y” – mówił podczas I Kongresu Kolei Dużej Prędkości Piotr Malepszak.

Do tej pory nie było jasne, czy nowo kupowane przez PKP Intercity pojazdy będą rozpędzać się do prędkości 300 km/h czy też nie. Dzisiejsze deklaracje są więc przełomowe.

– Będziemy zamawiać pociągi wielosystemowe. Na pewno z możliwością wjazdu do Niemiec, czy na Litwę, ale również do krajów na południe od Polski. Tak jak wspomniał minister Malepszak, będziemy chcieli kupić 26 jednostek KDP w podstawie oraz kolejnych 20 w ramach opcji. Pociągi będą kupowane w formule dialogu konkurencyjnego wraz z 30-letnim utrzymaniem producenta – mówił z kolei Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Razem z 20 jednostkami Pendolino nowe EZT trafią do najwyższej kategorii przewoźnika, przez co ich wewnętrzny design ma być bardzo zbliżony - Pendolino mają przejść wkrótce naprawę główną połączoną z modernizacją, co pozwoli ujednolicić oba rodzaje taboru.

– Jednostki kategorii High Speed będziemy finansować w 55% z własnego kapitału oraz 45% z finansowania dłużnego. My już w tym roku chcemy zrobić zysk na poziomie 500 mln złotych i planujemy go tylko zwiększać – dodawał Malinowski.

Przypomnijmy, że jednostki do obsługi KDP w kraju będą również kupowane przez CPK w formule poolu taborowego.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5