Biuro prasowe PKP Intercity uchyliło rąbka tajemnicy dotyczącego wielkiego przetargu na nowe wagony. Widać pewną zmianę w podejściu do kontraktu. Czy przyniesie to rzeczywiście nową jakość?
Spory przetarg na 300 nowych wagonów z opcją na kolejnych 150 ma być rozpisany przez PKP Intercity w ciągu najbliższych tygodni. Wiemy już, że
będzie obejmował różne wagony dostosowane do prędkości 200 km/h. Poprosiliśmy jednak biuro prasowe spółki o więcej informacji.
– Nasza oferta ma jak najlepiej odpowiadać na potrzeby różnych grup pasażerów i różnorodne preferencje, dlatego to zamówienie ma objąć zróżnicowane wagony: pierwszej i drugiej klasy, przedziałowe i bezprzedziałowe, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, przygotowane do przewozu rowerów oraz restauracyjne – napisała Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.
Zupełną nowością mają być wagony „dzienno-nocne”, umożliwiające komfortowe podróże w nocy. Czy będą to kuszetki, które w ciągu dnia będą mogły służyć jako wagony z miejscami do siedzenia, czy sliperetki, a może zwykłe wagony drugiej klasy z wygodnymi fotelami i możliwością całkowitego wygaszenia oświetlenia (o czym ponownie zapomniano przy ostatnich kontraktach)? Tego jeszcze nie wiemy. Co ważne, wagony mają wprowadzić nową jakość do podróży, co nie wyszło najlepiej
przy okazji ostatniego zamówienia realizowanego w FPS. – Wagony będą projektowane w oparciu o nowe podejście do designu. Prędkość eksploatacyjna pojazdów ma wynosić co najmniej 200 km/h. Wagony powinny mieć możliwość kursowania na terenie Polski, Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji, Węgier i Litwy. Więcej informacji podamy w momencie ogłoszenia przetargu – dodała Marta Ziemska.