PKP Intercity ma już większość zespołów trakcyjnych ED74 po przeprowadzonej modernizacji. Wyjechały one na trasy z pasażerami.
Projekt modernizacji czternastu zespołów trakcyjnych ED74, zwanych Edytami, rozpoczął się w czerwcu 2019, gdy PKP Intercity podpisało umowę na przebudowę kłopotliwych pojazdów ze spółką córką Pesy – ZNTK Mińsk Mazowiecki. Pierwszy
pojazd był gotowy na wiosnę 2021, ale jazdy nadzorowane z pasażerami rozpoczęły się
dopiero w grudniu 2021. Ile ED74 jest obecnie w rękach przewoźnika?
– Odebraliśmy z modernizacji 12 pojazdów serii ED74, a ostatnie dwa składy odbierzemy w drugim kwartale tego roku. Pociągi kursują obecnie na trasach Wrocław – Katowice/Częstochowa – Kielce – Radom – Lublin, Lublin – Kielce – Katowice oraz Lublin – Kielce – Kraków – napisała Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.
W ED74 po modernizacji zdarzają się jednak awarie. Ostatnia poważna miała miejsce 22 stycznia, gdy z pociągu Wrocław – Lublin stojącego w okolicy kieleckiego dworca trzeba było ewakuować 300 pasażerów. Powodem była awaria hamulców. W kontekście ostatniego zdarzenia, zapytaliśmy o inne problemy z jednostkami. Spółka odpowiedziała dość enigmatycznie.
– Na zmodernizowanej flocie pojazdów zdarzają się interwencje serwisu – wszystkie problemy techniczne są na bieżąco wyjaśniane z wykonawcą modernizacji – wyjaśniła Marta Ziemska.