Zakończony okres świąteczno-noworoczny przyniósł dużą popularność kolei – podróże pociągami PKP Intercity wybrało w tym czasie ponad 2 mln osób. Cały 2022 rok przyniósł rekordowe zainteresowanie kolejowymi podróżami, do czego istotnie przyczyniły się nowe oferty biletowe i rozwój kanałów sprzedaży. Hitem 2022 roku okazała się oferta Taniej z Bliskimi, z której skorzystało ponad 4,1 mln pasażerów – informuje narodowy przewoźnik.
Jak czytamy w komunikacie, w okresie świąteczno-noworocznym podróże pociągami PKP Intercity cieszyły się dużą popularnością. Od 22 grudnia 2022 r. do 3 stycznia 2023 r. składami przewoźnika podróżowało ponad 2 mln osób. Najwyższa frekwencja została odnotowana w przeddzień Wigilii – 23 grudnia z usług PKP Intercity skorzystało blisko 198 tys. pasażerów. Największym zainteresowaniem cieszyły się podróże pomiędzy Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Poznaniem, Wrocławiem, Lublinem i Łodzią.
Koniec grudnia był zwieńczeniem całego, rekordowego 2022 roku. Około 58,9 mln pasażerów, które wybrały się w podróż pociągami PKP Intercity, to o 10 mln więcej niż w najlepszym do tej pory 2019 roku, co oznacza wzrost o 20%. Porównując 2022 do 2021 roku, liczba pasażerów zwiększyła się aż o ponad 23 mln (wzrost o około 65%).
– Nie ma żadnej przesady w stwierdzeniu, że jesteśmy świadkami mody na kolej. W minionym roku rozwinęliśmy nasze oferty biletowe, jak również postawiliśmy na rozszerzenie możliwości kupienia biletów na połączenia naszymi pociągami poprzez nowe kanały sprzedaży, rozpoczynając współpracę z popularnymi platformami. Wszystko po to, aby moda na podróżowanie koleją stała się oczywistością i naturalnym wyborem dla kolejnych podróżnych. A tych, jak pokazują świetne wyniki zanotowane w 2022 roku, stale przybywa – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP intercity cytowany w komunikacie. Widoczny efekt oferty Promo
Jak twierdzi przewoźnik, rozszerzenie na początku maja 2022 r. oferty Promo na wszystkie kategorie pociągów spowodowało znaczny wzrost zainteresowania usługami PKP Intercity. Dzięki ofercie opartej na dynamicznym systemie zarządzania ceną możliwe stały się podróże w cenach niższych niż do tej pory. Od maja pociągi kategorii ekonomicznych TLK i IC zyskały dwa dodatkowe progi promocyjne. Ujednolicenie oferty sprawiło, że bilety na połączenia wszystkich kategorii są podzielone teraz według pięciu poziomów promocji: Super Promo, Promo Plus, Promo 45 (bilety tańsze o 45% od ceny bazowej), Promo 30 (tańsze o 30%) i Promo 15 (tańsze o 15%). Dostępność poszczególnych biletów promocyjnych zależy od popularności danego pociągu. W ramach ogólnodostępnej oferty Promo wystarczy więc czasami wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet.
Funkcjonowanie oferty Promo przy systematycznych inwestycjach w nowoczesny tabor, przyczyniło się do większego zainteresowania podróżami w dni powszednie oraz zwiększenia średniej frekwencji w pociągach. Efekty wprowadzonej oferty były widoczne już w maju, który należał do pierwszego miesiąca w tym roku z rekordowymi wynikami przewozowymi, kiedy to ponad 5,26 miliona osób podróżowało z PKP Intercity. W czerwcu liczba pasażerów jeszcze wzrosła (niemal 5,5 mln) – podkreśla PKP IC. Hit sprzedażowy – oferta Taniej z Bliskimi
Jak czytamy, w czasie rosnącej inflacji i rosnących cen paliw, PKP Intercity wyszło naprzeciw potrzebom milionów Polaków chcących podróżować po kraju i z początkiem lipca wprowadziło nową ofertę – Taniej z Bliskimi, dzięki której przejazd pociągiem w kilka osób stał się bardzo konkurencyjny kosztowo wobec podróży samochodem.
Oferta skierowana do rodzin i małych grup dostępna jest w kategoriach IC oraz TLK – dzięki niej już nawet 2 osoby podróżujące wspólnie mogą zakupić bilety o 30% taniej. Z promocji mogą skorzystać również pasażerowie uprawnieni do ulg ustawowych – łącząc ofertę z ulgą.
– Taniej z Bliskimi spotkało się z dużym zainteresowaniem podróżnych. Jej pierwsze pół roku funkcjonowania – od lipca do końca grudnia 2022 r. – przyniosły 1,7 mln sprzedanych biletów. Dzięki nim ponad 4,1 mln podróżnych cieszyło się tańszymi podróżami. Nowa oferta przyczyniła się do kontynuacji trendu wzrostowej frekwencji w pociągach: w lipcu pociągami przewoźnika podróżowało blisko 6,5 mln pasażerów. W sierpniu z usług przewoźnika skorzystało jeszcze więcej osób – ponad 6,5 mln. Tym samym sierpień 2022 r. stał się miesiącem z największą frekwencją w historii PKP Intercity. Jesień zaś była czasem ogromnej promocji, zachęcającej do podróży koleją po Polsce. PKP Intercity udostępniło pulę 1,2 mln biletów w cenach promocyjnych w ramach oferty Promo –podsumowuje przewoźnik.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.