Wymiana taboru i nowe usługi w pociągach. PKP InterCity chce w ciągu kilku lat zainwestować ponad 2,7 mld zł. Pierwszy krok to emisja pięcioletnich obligacji na kwotę 200 mln zł.
InterCity planuje nie tylko inwestycje w nowy tabor, ale i nowe usługi. Już w przyszłym roku bilet na przejazd pociągiem będzie można kupić, wysyłając esemesa. Klient otrzyma zwrotną wiadomość MMS, która będzie potwierdzeniem dokonania opłaty za przejazd. Na razie trwają prace nad odpowiednim systemem i nad wyposażeniem konduktorów w przenośne terminale.
W planach do 2011 r. zmierzającej na giełdę spółki jest również utworzenie na większości dworców nowoczesnych centrów obsługi klienta czy poczekalni VIP. Na stacjach pojawią się infomaty, które zastąpią oblężone dworcowe punkty informacyjne.
Poprawie wizerunku spółki mają też służyć planowane inwestycje w nowy tabor. Zgodnie z planem wydatki InterCity do 2011 r. wyniosą 2,7 mld zł. Za te pieniądze spółka chce kupić m.in. 17 nowych wagonów, 20 tzw. składów zespolonych oraz kilka nowych lokomotyw. W planach jest również gruntowna modernizacja 240 obecnie używanych przez przewoźnika wagonów - wymienia dziennik.
Aby sfinansować ten ambitny plan, spółka zamierza m.in. pozyskać 700 mln zł z funduszy unijnych, kolejne 400 - 500 mln zł ma przynieść debiut giełdowy, 200 mln zł - emisja obligacji. Reszta będzie pochodzić z kredytów i środków własnych.
Emisja obligacji jest zaplanowana do końca czerwca tego roku. Jeszcze nie wiadomo, który bank ją przeprowadzi i jakiego zysku będą mogli się spodziewać potencjalni inwestorzy. Plan inwestycyjny nie przewiduje jednak kosztów związanych z włączeniem do PKP InterCity przewozów międzywojewódzkich, obecnie wykonywanych przez Przewozy Regionalne.