Doszło już do rozstrzygnięcia pierwszej części w przetargu na naprawę lokomotyw z serii EP09 dla PKP Intercity. Przewoźnik szuka w formie przetargu wykonawców prac na łącznie 59 napraw okresowych. Na razie dowiedzieliśmy się, kto zrealizuje zadanie dla 31 elektrowozów.
W czerwcu PKP Intercity uruchomiło dwuczęściowe postępowanie przetargowe na naprawy lokomotyw EP09. W pierwszej znalazło się 31 lokomotyw elektrycznych, zaś w drugiej – 28. Po rozstrzygnięciu przetargu i wybraniu oferenta PKP IC planuje zawrzeć kontrakt na 48 miesięcy, w ramach którego zostanie wykonanych w sumie 59 przeglądów P4 dla 46 posiadanych lokomotyw EP09. Niektóre lokomotywy zostaną poddane przeglądowi P4 dwa razy –
pisaliśmy wówczas. Ciekawostką jest to, że przewoźnik zastrzegł sobie możliwość zmniejszenia zamówienia o nie więcej niż 10 procent, czyli o sześć przeglądów.
Kosztorys PKP IC dla części pierwszej wyniósł 46,3 mln zł, a o kontrakt starało się dwóch wykonawców – Pesa i Newag, którzy przekroczyli kosztorys zamówienia. Producent z Bydgoszczy zaoferował prace za 63,9 mln zł brutto, zaś producent z Nowego Sącza – za 52,8 mln zł. Mimo znaczącego przekroczenia kwoty, jaką przygotowało PKP Intercity, przewoźnik zdecydował się o przyznaniu zamówienia Newagowi. Spółka przydzieliła wykonawcy maksymalną liczbę punktów w każdej z kategorii.
W przypadku części drugiej, gdzie do naprawy przeznaczonych ma zostać 28 elektrycznych lokomotyw, wciąż brakuje rozstrzygnięcia. Udział zgłosiły trzy firmy. Ofertę mieszczącą się w budżecie zamawiającego
złożył jedynie Olkol.