PKP Intercity przyjęło do swojego taboru prawie wszystkie Flirty, które kupiło w 2019 roku. Łącznie państwowy operator będzie mieć 32 takie pojazdy.
Dalekobieżny przewoźnik odebrał właśnie 11 elektryczny zespół trakcyjny Flirt III i przygotowuje się do odbioru ostatniego z zamówionej serii 12 pojazdów.
– Obecnie posiadamy 11 pojazdów z 12 zamówionych. Do końca roku nastąpi odbiór ostatniego pociągu – potwierdziła Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.
– Potwierdzam, że ostatni z serii 12 budowanych Flirtów zostanie przekazany PKP Intercity SA do końca bieżącego roku – powiedziała Marta Jarosińska odpowiadająca za komunikację w Stadlerze Polska.
Produkcja pojazdów przypadła na bardzo trudny okres covidowy, a później – wojnę na Ukrainie, która również miała wpływ na produkcję. Pomimo tego zamówienie udało się producentowi zrealizować z bardzo niewielkim opóźnieniem względem pierwotnego terminu
(umowa mówiła o dostawie wszystkich pojazdów w 48 miesięcy od sierpnia 2019).
Na początku 2024 roku spółka będzie posiadać więc 32 ED160, bowiem w 2015 roku rozpoczęły kursowania podobne pojazdy tej serii w liczbie 20 sztuk. O różnicach pomiędzy pojazdami z 2015 roku i obecnymi
piszemy tutaj.