Partnerzy serwisu:
Pasażer

Kiedy pojedziemy szybciej do Wrocławia z PKP Intercity?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Kiedy pojedziemy szybciej do Wrocławia z PKP Intercity?
Fot. PKP Intercity
- W zasadzie na każdej magistralnej linii kolejowej, gdzie kończą się inwestycje PLK i podnoszona jest prędkość, pasażerowie znacznie chętniej korzystają z kolei. Teraz mamy tego przykład na linii radomskiej – powiedział członek zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz.

– Na każdej linii, gdzie kończą się modernizacje prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe, przypływ pasażerów jest skokowy, jeśli tylko skrócił się czas przejazdu. Widzimy to na trasie Poznań – Wrocław, Lublin – Warszawa, a w ostatnich miesiącach między Radomiem i Warszawą. Dotyczy to także przejazdów na linii Warszawa – Kielce – powiedział wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz.

Duży wzrost pasażerów spółka notuje także dlatego, że relację Warszawa – Kraków przez Radom i Kielce, obsługują w większości nowoczesne i pasujące do tej relacji Flirty. Pomimo tego, że w Warszawie główną stacją dla nich jest obecnie Warszawa Gdańska, a nie Warszawa Centralna, z uwagi na liczne prace prowadzone na węźle warszawskim przez PKP PLK.

– Największe problemy mamy właśnie na węźle warszawskim, i to zakończenia tych prac życzę sobie najbardziej. Jeśli problemy z dostępnością torów czy przepustowością są w stolicy, to cierpi na tym całą sieć połączeń, ponieważ wiele naszych pociągów przejeżdża przez Warszawę. Bardzo liczę na to, że sytuacja po zakończeniu budowy Warszawy Zachodnie się ustabilizuje – dodał członek zarządu PKP Intercity. Gdzie widzi szanse na wzrost potoków pasażerskich w niedalekiej przyszłości?

– Bardzo ciekawa (pod względem wzrostu możliwości wzrostu liczby podróżnych – dop.red.) jest trasa Poznań – Szczecin. Mam nadzieje, że po remoncie czas przejazdu będzie dobry, linia będzie zmodernizowana i będzie można zadbać o atrakcyjny czas przejazdu – dodał. Co z relacją Warszawa – Wrocław, gdzie czas przejazdu ostatnio ponownie się wydłużył?

– Teraz w kilku punktach trasy do Wrocławia PKP PLK prowadzi albo prace utrzymaniowe, albo inwestycyjne. Mamy jednak deklarację zarządcy infrastruktury, że od następnej korekty rozkładu jazdy czas przejazdu może skrócić się nawet o 30 minut. Czekamy jednak na potwierdzenie tych informacji w zaplanowanym na wrzesień rozkładzie jazdy – dodał.

Większość modernizacji linii kolejowych prowadzonych przez PKP PLK w ramach poprzedniej perspektywy unijnej, powinna zostać rozliczona i zakończona w 2023 roku. Tak będzie na pewno na magistrali E20 między Warszawą a Poznaniem, ale nie jest to pewne jeśli chodzi np. o linię Poznań - Szczecin. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5