Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKP Intercity: Chcemy przyspieszyć pociągi na trasie Warszawa – Wrocław

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-09-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKP Intercity: Chcemy przyspieszyć pociągi na trasie Warszawa – Wrocław
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plWiększa część pociągów TLK i IC kursuje między Warszawą i Wrocławiem bardzo długo
28 września Polski Bus poinformował o skróceniu czasu jazdy swoich najszybszych kursów pomiędzy Warszawą a Wrocławiem od 1 października. Oferta cenowo i czasowo jest atrakcyjna w stosunku do tego, co oferuje kolej na tej trasie.

Od początku października czas jazdy czerwonych autobusów z logo bociana skróci się z 4:40 do 4:20 dzięki oddaniu do użytku kolejnego fragmentu autostrady A1. Tymczasem tylko dwa z szerściu pociągów kategorii ekonomicznej – IC Odra i TLK Ślęża – może pochwalić się czasem jazdy krótszym od oferowanego przez Polskiego Busa. Pozostałe pociągi IC i TLK kursujące między Warszawą a stolica Dolnego Śląska pokonują ten odcinek w czasie zbliżonym do 5 godzin, bądź dłuższym nawet o kilkanaście minut (kursują przez Oleśnicę i Łódź). Rekordzistą jest nocne połączenie TLK Aurora, który, jadąc przez Poznań, z Wrocławia do Warszawy dociera w 7 godzin i 22 minuty.

Jedynie pociągi EIP pokonują odcinek między miastami w stosunkowo atrakcyjnym czasie od 3:37 do 3:41. Jednak koszt zakupu biletu na nie jest znacznie wyższy, chyba, że zdecydujemy się na zakup biletu z dużym wyprzedzeniem (wówczas za bilet normalny zapłacimy 59 zł). Czy od nowego rozkładu jazdy, który zacznie obowiązywać od 11 grudnia, ekonomiczne pociągi TLK i IC przyspieszą?

– Tak jak podkreślaliśmy już wcześniej, konkurencja działa na nas mobilizująco. Śledzimy poczynania innych przewoźników i będziemy starać się modyfikować naszą ofertę, tak aby była wciąż konkurencyjna. Od nowego rozkładu jazdy również planujemy zapewnienie atrakcyjnego czasu przejazdu pociągów kategorii ekonomicznej kursujących z Warszawy do Wrocławia. O szczegółach będziemy informowali w momencie zakończenia prac nad ofertą na sezon 2016/2017 – poinformowało biuro prasowe PKP Intercity, które zaznacza, że przewagą pociągu nad podróżą autobusami jest zdecydowanie wyższy komfort podróży.

O przyspieszeniu autobusów na trasie Wrocław – Warszawa więcej można przeczytać tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

IC Matejko – pociąg permanentnie opóźniony

Pasażer

IC Matejko – pociąg permanentnie opóźniony

Michał Szymajda 14 lutego 2017

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

IC Matejko – pociąg permanentnie opóźniony

Pasażer

IC Matejko – pociąg permanentnie opóźniony

Michał Szymajda 14 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5