Podczas bardzo uroczystej konferencji prasowej poświęconej remontowi pierwszej lokomotywy EP09 w zakładzie PKP Intercity Remtrak w Idzikowicach prezes spółki matki wyznał, jaki jest plan przewozowy na 2022 rok.
Zarówno prezes PKP Intercity, jak i szef Remtraku podkreślali, jak ważny jest proces unowocześniania własnej bazy obsługowej spółki. Mówili o tym podczas prezentacji pierwszej lokomotywy EP09 po naprawie P4 zrealizowanej w Remtraku,
o czym piszemy tutaj.– Kilka lat temu w Libiszowie (miejscowość pod Idzikowicami gdzie faktycznie zlokalizowany jest zakład – dop. red.) była tylko jedna hala produkcyjna. W tej chwili na Remtrak składają się trzy zakłady: w Opolu, na warszawskim Grochowie i w Libiszowie, gdzie jesteśmy. W tej chwili pracuje tu aż 500 osób, pomimo tego, że jeszcze niedawno przyszłość zakładu była niepewna – mówił Krzysztof Wiktorowicz, prezes PKP Intercity Remtrak. Podkreślił, że od dwóch tygodni zakład otrzymał certyfikat ISO 9001. Te i inne działania wpłynęły na jakość pracy zakładu.
– W 2021 naprawiliśmy 800 wagonów, z czego połowa z nich przeszła zaawansowaną naprawę P4 z rozszerzeniami – np. z wymianą toalety na nowoczesną, lub z modernizacją systemu informacji pasażerskiej. Udało nam się znacznie skrócić okres naprawy wagonów. Rok temu naprawa średnio trwała 3 dni, obecnie rzadko przekracza dobę – dodał Wiktorowicz.
– Dzięki sprawnemu działaniu Remtraku jesteśmy w stanie zwiększać dostępność taboru. Dzięki sumiennej pracy zakładów takich jak ten w Idzikowicach, mamy plan na przewiezienie 47 milionów pasażerów w 2022 roku – wyznał prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.
Przypomnijmy – spółka w 2021 roku przewiozła 35,5 mln pasażerów, w 2020, również pandemicznym roku, 26,7. W ostatnim przedpandemicznym roku 2019 w pociągach PKP Intercity podróżowało 48,9 mln pasażerów.