PKP Intercity ogłasza kolejny duży przetarg na wykonanie modernizacji aż 125 wagonów. Po przebudowie wagony staną się pojazdami bezprzedziałowymi.
125 wagonów, które chce przebudować PKP Intercity, należą do typów 111A i 141A, czyli najstarszych i najpopularniejszych w taborze przewoźnika. Oprócz naprawy okresowej na poziomie P5 i modernizacji wykonawca napraw ma zadbać o ich późniejszy przegląd na poziomie P3. Wagony będą posiadać miejsce na większy bagaż, będą klimatyzowane, otrzymają nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz nadajniki wifi. Wszystkie 125 pojazdów ma zostać przebudowanych w cztery lata od momentu podpisania umowy z wykonawcą, ale pierwszy z nich ma być gotowy po zaledwie 250 dniach. O tym kto nim zostanie zdecyduje kryterium ceny (90%) i okresu gwarancji oraz rękojmi (10%). Zamówienie nie będzie dofinansowane z któregokolwiek programu unijnego. Oferty można składać do 30 stycznia 2020 roku.
W połowie grudnia PKP Intercity rozpisało przetarg na przebudowę 90 wagonów
tego samego typu. W tamtym przypadku wagony pozostaną przedziałowe, otrzymają też nowe, ciche wózki, które znacząco poprawią standard podróży. W wypadku obecnego przetargu nie będzie wymiany wózków na ciche, z hamulcami tarczowymi. PKP Intercity pozostanie przy archaicznym rozwiązaniu, jakim są wózki 4 ANc z hamulcami klockowymi, które znacząco obniżają warunki podróży i są przyczyną nadmiernego hałasu. Wymogiem operatora jest ich przygotowanie do prędkości 160 km/h.