Spółka PKP Intercity opublikowała zapytanie o informację w sprawie przebudowy istniejącej i budowy nowej lokomotywowni na bocznicy Warszawa Grochów.
Narodowy przewoźnik chce zrealizować dużą inwestycję na swojej bocznicy Warszawa Grochów przy ul. Chłopickiego. Obejmie ona przebudowę istniejącej i budowę nowej lokomotywowni. Obie mają stanowić ciąg technologiczny do obsługi lokomotyw elektrycznych na poziomie P1–P3.
Jak zaznacza PKP IC, przebudowa dotychczasowej lokomotywowni obwarowana jest wytycznymi konserwatora zabytków, takimi jak zachowanie oryginalnych elementów wykończenia czy stosowanie elementów z blachy ocynkowanej.
Nowa lokomotywownia ma być halą o długości 170 metrów i lekkie zabudowie. Ma być całoroczna, przejazdowa i zawierać część socjalną, magazynową i warsztatową. Znajdują się tu trzy tory, z czego jeden częściowo z kanałem głębokim, a częściowo płytkim. W hali będą dwie suwnice, zapadnia podtorowa, podnośniki Kutruffa, stanowiska do badania rozkładu nacisków i prób wielonapięciowych oraz pomosty dachowe.
Inwestycja będzie podzielona na dwa etapy. Pierwszym będzie wybudowanie nowej lokomotywowni do grudnia 2019 roku. Drugi etap ma się zakończyć w rok po odebraniu pierwszego etapu.
PKP Intercity wysyłając zapytanie oczekuje od firm informacji na temat czasu realizacji prac, wstępnego harmonogramu oraz podania szacunkowej wartości takiego zamówienia.
Rys. PKP IC