Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Intercity chce zatrudniać pracowników z PKP Cargo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
27-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Intercity chce zatrudniać pracowników z PKP Cargo
Fot. M. SzymajdaWagony PKP Intercity w Idzikowicach. Czy naprawią je pracownicy PKP Cargo?
PKP Intercity i PKP Cargo podpisały list intencyjny w sprawie możliwości przejścia pracowników znajdującego się w trudnej sytuacji PKP Cargo do pasażerskiej spółki. Program będzie realizowany w drugiej połowie 2024 roku i obejmie do 400 osób.

Program zatrudniania pracowników PKP Cargo przez PKP Intercity będzie realizowany od lipca. W najbliższych miesiącach będą oni mogli wziąć udział w rekrutacjach na stanowiska związane z obsługą procesu przewozowego czy utrzymaniem i naprawą taboru. Zatrudnienie w PKP Intercity znajdą również drużyny trakcyjne. Nowy pracodawca zapewni stabilne warunki pracy w swoich zakładach zlokalizowanych w Krakowie (Zakład Południowy), Poznaniu (Zakład Zachodni), Gdyni (Zakład Północny), a także w Warszawie (Zakład Centralny) - czytamy w komunikacie prasowym.

Potrzeba pracowników zapleczy technicznych

Jak zapewniał niedawno Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, spółka jest gotowa przejąć część pracowników z Cargo. W największej mierze dotyczy to pracowników zapleczy technicznych, w mniejszej - maszynistów. - Sytuacja związana z drużynami trakcyjnymi jest ustabilizowana, chociaż w niektórych zakładach przydadzą się jakieś wzmocnienia - powiedział szef PKP Intercity.

– Podpisany list intencyjny i plany współpracy PKP Cargo z PKP Intercity to kolejny dowód na to, jaki mamy plan na Grupę PKP. Przede wszystkim zależy nam na współpracy i jak najlepszym wykorzystaniu zasobów oraz wiedzy i doświadczeniu pracowników holdingu. To bardzo istotne zarówno w kontekście odbudowy pozycji PKP CARGO i możliwości rozwijania tej spółki, jaki i działalności Grupy PKP na krajowym i europejskim rynku konkurencyjnym – podkreślił Alan Beroud, prezes zarządu PKP SA. Wcześniej podobne porozumienie PKP Cargo zawarło z regionalnym operatorem Polregio, również chętnym do przejęcia części pracowników. 

– Naszym celem, jako narodowego przewoźnika kolejowego, jest zapewnienie pasażerom dogodnych połączeń, komfortowych pociągów i bezpiecznych podróży. Możemy go osiągać dzięki profesjonalnej, kompetentnej i zaangażowanej załodze PKP Intercity. Dołączenie do niej dotychczasowych doświadczonych pracowników PKP Cargo przyczyni się do realizacji naszych zadań (...) – powiedział Janusz Malinowski, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Brak porozumienia ze związkami zawodowymi w PKP Cargo

26 czerwca biuro prasowe PKP Cargo poinformowało, że Organizacje Związkowe odmówiły uzgodnienia i podpisania Porozumienia w sprawie zawieszenia ZUZP.

– Organizacje związkowe niestety odmówiły uzgodnienia i podpisania porozumienia w sprawie zawieszenia wybranych postanowień Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla Pracowników Zatrudnionych przez Zakłady PKP Cargo (...). Dokument projektu porozumienia został przedłożony organizacjom związkowym przez zarząd 21 czerwca 2024 r. Kolejne spotkanie zarządu ze związkowcami w tej sprawie uzgodniono na dzień 3 lipca 2024 r. - poinformował zarząd PKP Cargo z Marcinem Wojewódką, jako pełniącym obowiązki prezesa na czele.

Przypomnijmy, że 11 czerwca 2024 r. zarząd PKP Cargo podjął uchwałę o jednostronnym rozwiązaniu za 24 miesięcznym okresem wypowiedzenia Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla Pracowników Zatrudnionych przez PKP Cargo oraz o jednostronnym rozwiązaniu za 24 miesięcznym okresem wypowiedzenia Porozumienia w sprawie wzajemnych zobowiązań stron Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy zawartego w dniu 14 lutego 2005 r. (Porozumienie Walentynkowe). Od początku czerwca spółka wysyła część pracowników na “nieświadczenie pracy”.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Intercity.pl znów odmówiło posłuszeństwa

Tabor i technika

Intercity.pl znów odmówiło posłuszeństwa

Michał Szymajda 27 czerwca 2024

PKP Intercity będzie chciało podnieść swój kapitał

Tabor i technika

PKP Intercity na razie bez lokomotyw na wynajem

Tabor i technika

PKP Intercity: Darty i Gamy muszą jeździć więcej. Co z hybrydami?

Tabor i technika

Wciąż czekamy na nowe i zmodernizowane wagony od FPS i Pesy

Tabor i technika

Zobacz również:

Intercity.pl znów odmówiło posłuszeństwa

Tabor i technika

Intercity.pl znów odmówiło posłuszeństwa

Michał Szymajda 27 czerwca 2024

PKP Intercity będzie chciało podnieść swój kapitał

Tabor i technika

PKP Intercity na razie bez lokomotyw na wynajem

Tabor i technika

PKP Intercity: Darty i Gamy muszą jeździć więcej. Co z hybrydami?

Tabor i technika

Wciąż czekamy na nowe i zmodernizowane wagony od FPS i Pesy

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5