PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych. Chce je wykorzystać do obsługi połączenia relacji Kraków Główny – Zagórz.
PKP Intercity wybiera ofertę SKPL [aktualizacja]
10 grudnia PKP Intercity potwierdziło wybór oferty SKPL na dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych od SKPL. Od 13 grudnia pojazdy z obsługą PKP Intercity będą kursować dwa razy dziennie w relacji Zagórz - Sanok - Krosno - Jasło - Gorlice Zagórzany - Tarnów - Kraków i z powrotem. Zobaczymy je w obsłudze TLK Bieszczady i TLK Wetlina. W letnie weekendy pociągi mają dojeżdżać także do Łupkowa, przy słowackiej granicy. Co ważne: w nowym rozkładzie jazdy nie będzie już pociągów dalekobieżnych w relacji z Zagórza i Sanoka do Rzeszowa i dalej w głąb kraju.
Ofertę dzierżawy złożyło 26 listopada tylko SKPL. Taki rozwój wypadków
przewidzieliśmy tutaj. Opiewa ona na 9 998 067,73 zł brutto przy kosztorysie na poziomie 9 972 590,31 zł brutto. PKP Intercity podniosło więc nieco budżet wybierając ofertę operatora z Pleszewa.
Wyjaśnienia przewoźnika dotyczące obsługi pociągów szt-ami
można znaleźć tutaj.
Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dzierżawa spalinowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi połączenia relacji Kraków Główny – Zagórz i Zagórz – Kraków Główny wraz z zapewnieniem utrzymania i obsługi rewidenckiej.
Spalinowe zespoły trakcyjne mają obsługiwać całoroczne połączenia relacji Kraków Główny – Zagórz i Zagórz – Kraków Główny, a w sezonie turystycznym w weekendy w relacji wydłużonej do stacji Łupków przez cały rozkład jazdy 2020/21, czyli już od 13 grudnia tego roku.
Wykonawca ma wydzierżawić pociągi PKP Intercity wraz z zapewnieniem ich utrzymania, w tym czyszczenia, wyposażenia w materiały eksploatacyjne, paliwo i zapewnienia obsługi rewidenckiej. Pociągi zostaną oklejone przez PKP Intercity w barwy przewoźnika. To PKP IC zapewni drużyny trakcyjne i konduktorskie do obsługi połączeń.
PKP Intercity miało już w ofercie pociągi prowadzone spalinowymi zespołami trakcyjnymi. Były one jednak uruchamiane przez SKPL
na zasadzie podwykonawstwa i dojeżdżały tylko do Rzeszowa. Dzierżawa spalinowych składów oznacza zatem dużą zmianę w sposobie prowadzenia działalności przez przewoźnika.